I reningsprocessen bildas också slam som kan bli till biogas och gödsel. Och innan det renade avloppsvattnet släpps ut i havet tar vi hand om värmen i vattnet så att det kan bli till fjärrvärme.

Nyttan i avloppsvatten

Visste du att det som finns i avloppsvatten kan göra nytta? Gryaabs reningsprocesser är gjorda för att för att ta hand om kiss, bajs och toapapper och att rena avloppsvattnet från kväve, fosfor och organiskt material.

Nytta på köpet!

Men i reningsprocessen bildas också slam som kan bli till biogas och gödsel. Och innan det renade avloppsvattnet släpps ut i havet tar vi hand om värmen i vattnet så att det kan bli till fjärrvärme. Dessutom jobbar vi nu ännu hårdare för att kunna erbjuda industrin renat avloppsvatten som kan användas som till exempel kylvatten. Först ut blir leverans av tekniskt vatten till den nya batterifabriken i Göteborg!