BERG- OCH DALBANEFANTASTER BESÖKER GRÖNA LUND

På måndag den 16 juli besöker European Coaster Club Gröna Lunds Tivoli, under sin berg- och dalbaneresa i Skandinavien. Ca 150 berg- och dalbaneintresserade personer från olika länder besöker tivolit och får exklusiv åktid på Kvasten, Jetline och Fritt Fall under två timmar innan tivolit öppnar. European Coaster Club är på upplevelseturné, där de besöker 15 parker i Skandinavien mellan den 12 juli och 22 juli. Den 16 juli anländer de till Gröna Lunds Tivoli för att lära sig mer om det anrika tivolit, testa attraktioner och självklart åka den nya berg- och dalbanan Kvasten. Mellan kl. 09.00-11.00 får gruppen ”ERT” (Exclusive Ride Time) på tre av Gröna Lunds mest populära attraktioner, Fritt Fall, Jetline och så klart den nya berg- och dalbanan Kvasten. Sedan spenderar de dagen i parken, för att därefter bege sig vidare till nästa destination kl. 15.00. Och berg- och dalbanefantasterna kommer från både när och fjärran. Irländare, schweizare, danskar, norrmän, tyskar, holländare, svenskar, kanadensare, britter och amerikanare. European Coaster Club European Coaster Club är en ideell organisation som startades 1996. De lever för härliga berg- och dalbaneturer och de besöker regelbundet nöjesfält och parker runt om i hela världen. Klubben har medlemmar från hela världen så som USA, Kanada, Australien och Japan, även om de är baserade i Storbritannien. Medlemmarna i ECC kommer från olika bakgrunder och är av varierande åldrar, men de har en sak gemensamt; njutningen av att åka ”white knuckle rides” (attraktioner där spänningen är så hög att man måste hålla i sig så hårt att knogarna blir vita). De flesta av världens största attraktionstillverkare och nöjesfält är företagsmedlemmar i ECC. För mer information om Gröna Lund och ackreditering, kontakta Annika Troselius, Pressansvarig Gröna Lunds Tivoli, 0708-58 00 50, annika.troselius@gronalund.com