BARNUNDERHÅLLNING & DANS: TROLLERI, ÄVENTYR OCH RYTM PÅ DANSBANAN

I år flyttar barnunderhållningen in på Dansbanan och blir en naturlig mötesplats för stora och små. Två gånger om dagen hela sommaren får våra yngre besökare vara med om magishow och lösa mysterier. När kvällen närmar sig är det dags för de äldre att snöra på sig dansskorna. Karibiens Pirater på Godisön Nu blåser det upp till ett nytt kul och spännande äventyr med Gröna Lunds pirater Kapten Bonny och Styrman Karlsson. Publiken får denna gång vara med om ett besök på den mystiska Godisön dit piraterna hamnar när deras skepp går på grund. På Godisön bor den lömska häxan Karamella som kan förtrolla pirater med sitt magiska trollspö. Bonny och Karlsson hamnar i knipa och då blir det barnen i publiken som behöver hjälpa dem om de ska lyckas besegra Karamella. Magishow med Tobbe Trollkarl I sommar bjuder Tobbe, för femte året i rad, på ännu en magishow för hela familjen i humorns tecken! Stora illusioner blandas med skratt och galenskaper. Tobbe kommer bla att framföra illusionen "Gear Head" från USA och ”Dream Illusions” och är den enda i Europa just nu som gör det. Dessutom kommer Tobbe att framföra det livsfarliga tricket "Bullet catch", tricket där man fångar en kula från en pistol mellan tänderna! (Dessvärre är Tobbe ganska feg och låter därför istället duvan Owe fånga kulan med blandat resultat) Sveriges bästa dansband och heta rytmer Dansen har en given plats på Gröna Lund med succé år efter år. Dansbanan fylls återigen av toner från Sveriges bästa dansband; Lasse Stefanz, Arvingarna, Streaplers, Carina Jaarneks mfl. Våra temadanskvällar fortsätter med heta rytmer i tango och salsa, där vi följer upp förra årets populära nybörjarkurs som inleder varje kväll. Gröna Kortet Gröna Kortet är nyckeln in till allt spännande på Gröna Lund. För att ta del av barnunderhållning, dans, varieté och konserter under hela året betalar man endast 120 kronor. Gröna Kortet gäller självklart också som entré till Gröna Lunds Jul. Kortet ger även halva priset på förhöjd entré (18-20.30 vid konserter på Stora Scen och Sommarkrysset) och 10% på åkbandet. För mer information om Gröna Lund kontakta Tf Pressansvarig Ulrika Jonsson tfn 0708-58 00 08, ulrika.jonsson@gronalund.com För pressbilder besök Gröna Lunds Bildbank på http://bilder.gronalund.com och klicka på ”Pressbilder”. _____________________________________________________________________________________________ Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks & Resorts Scandinavia AB tillsammans med Aquaria Vattenmuseum, Kolmårdens Djurpark, Skara Sommarland och Vildmarkshotellet. Tivolit har 31 attraktioner och sju restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Företaget har ca 80 årsanställda och sysselsätter tillsammans med hyresgäster ytterligare 1400 säsongsanställda. Gröna Lund har ca 1,1 miljon besökare per säsong och omsätter ca 350 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.