Prisvinnande GROHE-design

Den sofistikerade designen hos GROHE-produkter tilltalar designälskare över hela världen och mottar regelbundet välkända utmärkelser. Efter att ha samlat in drygt 230 designpriser under de senaste åren har tillverkaren lagt till en mängd nya utmärkelser till sitt namn detta år. Utmärkelser såsom Red Dot Design Award och Iconic Awards: Interior Innovation belyser den ofelbara fokuseringen på bra design, vilket förblir en av de viktigaste värdena som ligger till grund för GROHEs varumärke. Denna filosofi är instrumental vid skapande av unika produkter som ger en distinkt stilkänsla till alla köks- och badrumsdekorer.

Red Dot Design Award: dubbel vinst för GROHE

Detta års vinnare av Red Dot Design Award inkluderar två GROHE-produkter som bidrar till en unik duschupplevelse - den vattentäta Bluetooth-högtalaren Aquatunes och termostaten Grohtherm 800. Båda dessa produkter imponerade panelen bestående av cirka 40 domare, på punkter såsom innovationsgrad, formell kvalitet och ekologisk kompatibilitet. Red Dot Design Award är en av världens mest respekterade utmärkelser inom denna bransch och ges enbart till produkter som sticker ut från mängden.

iF Product Design Award

En annan dubbel succé inträffade för GROHE under iF Product Design Award. Den mer slimmade nytolkningen av den populära, klassiska blandarserien Essence pryddes med det välkända iF-märket. Serien delade detta kännetecken med GROHE Rainshower® F-Series 40" AQUASYMPHONY - en takdusch som blandar vatten med ljus för att skapa en sannerligen lyxig duschupplevelse. iF-utmärkelsen är igenkänd och respekterad av designälskare över hela världen.

Iconic Awards: Interior Innovation: tre nya produkter valdes ut

Inte mindre än tre nya GROHE-produkter är bland vinnarna av Iconic Awards: Interior Innovation. En av dem var Eurocube Joy, en serie kubistiskt designade blandare accentuerade av ett innovativt joystick-handtag med smidig manövrering. De andra var Essence-blandare och duschhögtalaren Aquatunes. Iconic Awards: Interior Innovation delas ut årligen och detta pris har blivit ett utmärkelsetecken som i stor utsträckning är respekterat inom inredningsbranschen.

Green Good Design Awards: fokusering på hållbarhet

Essence och Minta Touch vann varsitt pris under Green Good Design Awards. Denna prisutdelning klassar produkter inte enbart i form av deras design och stil, men även baserat på deras bidrag till energieffektivitet, miljövänlighet och bevarande av naturresurser. De två GROHE-produkterna imponerade med starka hållbarhetsprofiler, vilka sträcker sig längs produkternas hela livscykel - från produktutveckling till dagligt användande och hantering av förbrukad produkt.

Engagerad i utomordentlighet vid köks- och badrumsdesign fortsätter GROHE att skapa inspirerande produkter som uppskattas av såväl konsumenter som designexperter.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter samt ett globalt varumärke, dedikerad åt att producera och erbjuda innovativa vattenprodukter.

Under flera årtionden har GROHE hållit fast vid sina varumärkesvärden; teknologi, kvalitet, design och hållbarhet. Dessa värden belyser GROHE’s engagemang för att utveckla enastående upplevelser och att erbjuda ”Pure Freude an Wasser”. Genom ingenjörsvetenskap, innovation och design starkt förankrad i Tyskland, kan GROHE stolt hänvisa till brickan ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket.

Alla GROHEs produktionsanläggningar använder sig av tekniker av hög kvalitet, för att försäkra enhetlighet med GROHEs värden och standarder. GROHE kan därmed försäkra att produkterna motsvarar även de högsta förväntningarna för utförande och funktion.

Under de senaste 10 åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 280 design- och innovationspriser, samt en placering i topp tre i ”Tysklands mest hållbara stora företag 2015”. Flera projekt av hög profil världen runt är försedda med GROHEs produkter, vilket bevisar hur både arkitekter, designers samt utvecklare föredrar GROHEs produkter.

I 2014 blev GROHE en del av LIXIL Group Corporation, ett börsnoterat företag listat på Tokyo Börsen. LIXIL är en global markndadsledare inom sanitetsindustrin samt Japans största leverantör av bostads- och byggmaterial.

Kistagången 12, 164 40 Kista | 0771-14 13 14 | grohe@grohe.se | www.grohe.se

MEDIEKONTAKT