Foto: Part Group AB / Elite Hotels

GROHE ingår samarbetsavtal med Part Group AB

GROHE fortsätter att växa genom ett nytt samarbetsavtal med Part Group AB, en företagsgrupp med inriktning på industriella byggmetoder för nyproduktion och renovering. Avtalet gäller för både pågående och framtida projekt i minst två år framåt.

– Vi är väldigt stolta att inleda ett samarbete med Part Group. Tillsammans kommer vi kunna erbjuda riktigt bra lösningar och arbeta på ett hållbart och innovativt sätt. Med smarta produkter från GROHE kommer vi förhoppningsvis se en minskad energi- och vattenanvändning i kommande projekt, säger Henrik Huss, Projektsäljare, GROHE.

GROHE är, som en del av LIXIL Group Corporation, världens ledande leverantör av sanitetslösningar och ett globalt varumärke dedikerade åt att leverera innovativa produkter till marknaden. GROHE blir nu prioriterade på samtliga projekt inom Part Group AB och får även ta över pågående projekt.

– Det här avtalet kommer att utöka vår närvaro i hela Norden, vilket vi ser som helt fantastiskt. Samarbetet är en början på ett långsiktigt partnerskap med Part Group som involverar flera ledande byggföretag och utvecklare inom Norden. Jag är säker på att våra lösningar kommer att gynna samtliga parter genom, säger Jakob Redlund, Nordic Project Leader, GROHE.

Företagsgruppen Part Group AB består av åtta företag där GROHE kommer vara prioriterad leverantör i projekten. Part Group har över 30 års erfarenhet inom branschen och erbjuder projektanpassade byggmoduler och lösningar till bland annat bostadsfastigheter, hotell och vårdhem.

– Vi är oerhört glada över att ingå ett partnerskap med GROHE. Förhoppningen är ett långsiktigt samarbete där vi kan dra nytta av varandras gedigna kunskaper och erfarenheter. Hållbarhetsaspekten är något som vi värderar högt i valet av våra samarbetspartners och det går i linje med produktsortimentet från GROHE, säger Anders Byström, Marknadsdirektör, Part Group.

GROHE är världens största leverantör av sanitetsprodukter och har totalt över 7,000 anställda i 150 länder – varav 2,600 av dem är baserade i Tyskland. Sedan 2014 har GROHE haft en stark varumärkesportfolio hos LIXIL, den japanska tillverkaren av banbrytande vatten- och husprodukter. För att kunna erbjuda ”Pure Freude an Wasser”, är varje GROHE-produkt framtagen enligt varumärkets värderingar inom kvalite, teknik, design och hållbarhet. Välkända lösningar så som GROHE Eurosmart och GROHEs termostatserie samt banbrytande innovationer som GROHE Blue understryker varumärkets djupgående expertis. GROHE fokuserar på kundernas behov och skapar därefter intelligenta, livsförbättrande och hållbara produktlösningar som bär kvalitetsmärket ”Made in Germany”, som ytterligare förstärker kundernas förtroende för varumärket. GROHE tar sitt företagsansvar mycket seriöst och fokuserar på en resursbesparande värdekedja. Sedan april 2020 har sanitetsvarumärket producerat CO2-neutrala* lösningar världen över. GROHE har även ett mål att använda plastfria produktförpackningar till 2021. Under de senaste tio åren har GROHEs framgång bekräftats av mer än 490 design- och innovationspriser samt ett flertal hållbarhetspriser. GROHE var de första i sin bransch att vinna det tyska CSR-priset samt hållbarhetspriset 2021 i kategorierna ”Resurser” och ”Design”. Som en del av hållbarhets- och klimatkampanjen ”50 hållbarhets- och klimatledare” driver GROHE också hållbar transformation.

*Innefattar CO2-kompensationsprojekt, läs mer på green.grohe.com

LIXIL (TSE Code 5938) tillverkar banbrytande vatten- och bostadsprodukter som löser vardagliga utmaningar och förverkligar ett bättre hem för alla, överallt. Med vårt japanska arv, skapar vi världsledande och innovativ teknik för att skapa högkvalitativa produkter som förvandlar hemmet. Men vad som gör LIXIL unikt, är hur vi gör det; genom meningsfull design, en entreprenörsanda, ett engagemang att förbättra tillgängligheten för alla och en ansvarsfull tillväxt. Vår strategi kommer till liv genom branschledande varumärken inklusive INAX, GROHE, American Standard och TOSTEM. Cirka 55,000 kollegor är verksamma i mer än 150 länder och stolta över att få tillverka produkter som berör mer än en miljard människors liv varje dag.