Greenely når över 10.000 hushåll!

Greenely fortsätter sin snabba tillväxt under 2018 och förväntas landa på över 2.500 nya användare bara under april månad. Bolaget har sett ett ökat intresse för sin tjänst för energieffektivisering både tack vare den kalla vintern som har varit men även tack vare den växande nyfikenheten bland hushåll för solpaneler efter att solcellsstödet höjdes till 30% i början av året.

Det Stockholmsbaserade innovationsbolaget Greenely, som hjälper hushåll minska sina elkostnader via en gratis mobilapp, fortsätter att överträffa sina satta mål . Bolaget har hittat ett sätt att nyttja befintliga infrastruktur av smarta elmätare och ny lagstiftning för att hjälpa svenska hushåll få tillgång till sin eldata på timnivå som, tillsammans med dataanalyser från Greenely, kan ge insikter i hur stor besparingspotential man har samt vilka åtgärder man kan göra i sitt hem.

“Vi är oerhört glada över den fortsatta tilltron från svenska hushåll för vår tjänst och det faktum att varannan användare dessutom rekommenderar Greenely till någon de känner. Energi, som tidigare varit en lågintresseprodukt, börjar bli alltmer intressant för många hushåll i samband med ett utbredningen av solpaneler och elfordon.” - säger Tanmoy Bari, VD på Greenely

Greenelys vision är att öka svenska hushålls insikter i deras elanvändning och därmed minska onödig användning av el. Som ett led i detta har bolaget satt ett ambitiöst mål om att nå 40.000 hushåll i sin tjänst till slutet av 2018 vilket de just nu är på god väg att uppnå. Genom att hjälpa dessa hushåll minska sin elanvändning med bara 10% så skulle det innebära en energibesparing på överstigande 48 GWh, tillräckligt för att försörja ett villaområde med 2500 hus i ett helt år!

Fredrik Hagblom, medgrundare & Head of Operations, Greenely
E-mail: fredrik.hagblom@greenely.se

Om Greenely

Greenely är det digitala energibolaget som optimerar kundens elanvändning med hjälp av smart teknik i en app. Bolagets tjänst utgår från deras mobilapp där användaren enkelt kan minska elkonsumtionen och minimera kostnaden för el. Appen visualiserar användarnas förbrukning och presenterar smarta insikter i syfte att minska och optimera elanvändningen. I appen är det även enkelt att byta elavtal till Greenely som ger tillgång till börsens rådande elpriser som varierar varje timme och få tillgång till fler funktioner. Elavtalet ger kunderna möjlighet att anpassa sin elanvändning efter elpriset genom applikationens smarta funktioner såsom integrationer till elbilar, värmesystem, solceller som möjliggör automatisk styrning av elanvändningen till de billigaste timmarna. Läs mer på www.greenely.se