Greenely ingår rikstäckande samarbete med Done och KlimaTime

Greenely ingår rikstäckande samarbete med Done och KlimaTime

Den smarta energiplattformen Greenely ingår i ett rikstäckande samarbete i Sverige med Done och KlimaTime. Tillsammans ska bolagen genom försäljning och installation av luftvärmepumpar hjälpa svenska hushåll att få ett bättre och mer hållbart inomhusklimat, samtidigt som de sänker sin elförbrukning. Bland paketlösningarna återfinns bland annat marknadsledande Panasonic men också nya, prisvärda och helt exklusiva varumärken, som blir tillgängliga för Greenelys +220 000 användare genom KlimaTime och Dones plattformar.

“På Greenely jobbar vi ständigt för att ta fram smarta lösningar som gör att våra kunder kan sänka sin elförbrukning och är glada över att tillsammans med KlimaTime och Done nu ha prisvärda paket åt våra kunder. Då uppvärmning står för majoriteten av hushållens totala elkostnader så har det varit väldigt viktigt för oss att hitta bra samarbetspartners inom detta område”, säger Ludvig Levén, Partnership Manager på Greenely.

År 2024 har KlimaTime, som är hårdvaruleverantör för samarbetet, sett en fortsatt stark försäljning av luftvärmepumpar i svenska hem; en trend som spås fortsätta under nästkommande år.

Målet med samarbetet är att erbjuda svenska hushåll en komplett lösning med mjukvara och hårdvara som kan sänka deras elkostnader och få inomhusklimat i världsklass. Ambitionen är också att dessa paket skall vara prisvärda och enkla att köpa genom en helt digitaliserad köpresa. Parterna delar således upp ansvaret för att få till en komplett lösning och gör det samtidigt lättare för både konsumenter och installatörer.

– Vi är stolta över att ingå i det här strategiska samarbetet med Greenely och KlimaTime. Greenely har historiskt en väldigt stark och lojal kundbas och tillsammans med KlimaTime kan Done nu vara del av en komplett lösning för luftvärmepumpar till tusentals klimatmedvetna kunder runtom i hela Sverige, menar Niclas Ankarcrona, Head of Growth på Done.

Om Greenely:
Greenely (greenely.se) är ett smart elbolag med visionen att skapa den bästa kundupplevelsen för energikonsumenter genom att använda smart teknik. Greenely erbjuder en energiapp som hjälper kunder att effektivt sänka sin energiförbrukning. Samhället står inför en stor omställning gällande hur människor tar hand om tillgänglig energi. Greenely jobbar kort och gott för att lyckas lösa tillgängligheten av obegränsad hållbar energi.

Om Done:
Done (doneservices.se) är en teknisk plattform och rikstäckande nätverk för gröna installationer i hemmet. Sedan starten 2019 har över 15 000 installationer faciliterats genom Done-appen som möjliggör återförsäljare att ge sina kunder en branschledande kundresa från start till mål.

Om KlimaTime:
KlimaTime Group (klimatime.se) är ett svenskt bolag i värmepumpsbranschen verksamma i delar av Europa med visionen att bidra till energiomställningen. Med en gedigen erfarenhet av e-handel inom värmepumpar på den svenska marknaden och en rådgivande styrelse med lång erfarenhet har KlimaTime som vision att bidra till energiomställningen och utbilda konsumenter i energismarta lösningar.

Pressavdelning