Gray’s American Stores får agenturen för Nature’s Path organiska produkter

Gray’s American Stores får agenturen för Nature’s Path organiska produkter, ett sortiment med gedigen bakgrund i den amerikanska organiska matrörelsen sedan 80-talet. Familjen Stephens som grundade företaget är djupt engagerade i företagets dagliga utveckling och ser med glädje att den nordiska marknaden får tag del av deras matfilosofi:

– Nu får vi äntligen visa att spännande organiska produkter kan vara medvetna, färgstarka och smakrika- något som fler konsumenter kommer att lockas av, säger Johan Höglund VD på Gray’s American Stores.

Sally Cox, VD på Exceltrade jobbar med exporten av Nature’s Path och tycker samarbetet med Gray’s ska bli utvecklande för märket. Hon har tillsammans med Gray’s planerat lanseringen av ett sortiment flingor från Natures Path – Envirokidz- som kommer att finnas på City Gross i Sverige och Kesko i Finland under våren. Johan Höglund känner stor framtidstro inför samarbetet:

– Jag känner att Gray’s kan lansera märket på ett unikt sätt och se till att ett helt nytt Whole Foodkoncept når de skandinaviska konsumenterna i deras vardagsinköp. Det ska vara kul att äta rätt, man ska känna att det är självklart att införliva organiskt, rättvisemärkt och ett miljötänk i allt man äter. Nature´s Path ger konsumenterna möjligheten att göra just det.

Familjeföretaget Nature´s Path grundlades då Rupert Stephens ärvde familjens gård på 1930-talet, mitt under depressionen. Han hade den svåra uppgiften att ta hand om både gården och familjen, och kom på knepet att använda sågspån i jorden som skydd mot ogräs och uttorkning, något som sågs med misstro av granngårdarna.

– Grannarna trodde inte han var klok, men hans metoder fick skördarna att bli bättre än deras. Idag används hans metoder på många håll, och sonsonen Arran fortsatte med allt han lärt sig av sin farfar när han grundade Nature’s Path 1985, berättar Johan vidare.

Arran Stephens blev en av pionjärerna bakom den organiska matrörelsen i USA, och idag består Nature’s Path av en stor familj av bönder som har organiska gårdar över hela USA som odlar allt GMO-fritt certifierat organiskt som ingår i sortimentet. Vad är budskapet med Nature´s Path?

– Nature´s Paths filosofi är att hälsosamma produkter inte får vara trista och smaklösa. Därför ägnar de mycket tid åt att hitta nya spännande recept, leta efter nya exotiska smaker och ingredienser. Deras mål är att hitta de ultimata ”super foods” där många av ingredienserna har rötter långt tillbaka i tiden. Man blir imponerad av det man ser när man köper produkter från Nature’s Path, men framför allt blir man imponerad av smaken, säger Johan Höglund, VD på Gray’s American Stores.

Eller som Arran själv uttrycker det:

” If food isn’t delicious and exciting, we´re not living up to our fullest potential”

Först ut med produkter ur Nature´s Paths flingsortiment Envirokidz blir City Gross i Sverige och sedan Kesko i Finland.

www.naturespath.com

johan@grays.seKesko i Finland och

• s path i sverige,enirokidz flingor i sverige,gray
  • s path,gray
  • natures och natures och envirokidz

EnviroKidz flingor finns nu i Norden!

EnviroKidz flingor från Nature’s Path i USA lanseras nu av Gray’s American Stores i Norden. Flingorna är ekologiska, glutenfria, utan tillsatser och har lägre sockerhalt än barnflingorna från konkurrenterna.

Nya flingor från Gray's American Stores- EnviroKidz!

Nya flingor från Gray's American Stores- Envirokidz!