EnviroKidz flingor finns nu i Norden!

EnviroKidz flingor från Nature’s Path i USA lanseras nu av Gray’s American Stores i Norden. Flingorna är ekologiska, glutenfria, utan tillsatser och har lägre sockerhalt än barnflingorna från konkurrenterna.

– Vi är så glada att få representera Nature’s Paths EnviroKidzflingor för barn, konsumenterna kommer att bli glatt överraskade över produktens naturliga smaker och höga kvalité, säger Johan Höglund, VD för Gray’s American Stores.

EnviroKidz flingor har funnits i många år och man har sett dem i många hälsokostbutiker i Norden. Men det är inte förrän nu Nature’s Path känt att det var läge att satsa fullt ut på en större marknad, och då kontaktade de Gray’s som de anser kunna nå flest konsumenter och sprida märkets budskap. Totalt lanseras 3 smaker – Gorilla Munch/ Corn Puffs, Panda Puffs/Peanut Butter Puffs och Koala Crisp/ Chocolate. Samtliga flingor är ekologiska, gluten- och vetefria, har låg sodium och fetthalt och är sötade med rörsocker.

– Produkterna visar vägen inom flingindustrin, vi ska kunna erbjuda goda glutenfria flingor med bra ingredienser som ger våra ungar energi som räcker länge. Som vuxen tycker jag att de är bland de godaste jag ätit i flingväg, det är lite slagsmål om kartongen vid vårt frukostbord, säger Johan Höglund på Gray’s.

Flingorna finns redan nu på CityGross i Sverige och Kesko i Finland och kostar ca 40 kr i handeln. Intresset för dem är stort och man hoppas se dem i många välsorterade butiker under sena våren.

Om EnvioKidz och Nature’s Path:

Nature’s Path Organic Foods är ett fristående, familjeägt, ekologisk frukost livsmedelsföretag. Deras läckra produktsortiment omfattar ekologiskt spannmål, granolabars, våffelmixar och bakmixar inom Nature's Path och EnviroKidz varumärkena. Med ett starkt varumärke inom ekologiska kvalitetslivsmedel, är Nature’s Path det ledande GMO-fria varumärket i Nordamerika och erbjuder konsumenterna över trettio glutenfria alternativ.

EnviroKidz har det första certifierade ekologiska spannmålet för barn. Deras tanke är att kunna erbjuda smakrika nyttiga flingor till barn, som hela familjen kommer att gilla. Ekologiska produkter från Nature’s Path är renare, nyttigare och har ständigt nyheter bland produkterna så kunderna kan hitta nya favoriter att älska. Deras främsta mål kan summeras med budskapet- ”Bra för jorden. Bra för Kidzen också”.

Ytterligare något som gör flingorna unika är att 1% av försäljningen doneras för att stötta naturvårdsavtal och utbildningsprogram. Man kan följa många av deras enastående satsningar bl.a. för att rädda utrotningshotade djur och för att engagera barn i olika miljöprojekt, på deras Facebook sida.

Produktinfo:

Envirokidz Gorilla Munch 12x283 g

Envirokidz Koala Crisp 12x325 g

Envirokidz Panda Puffs 12x300 g

www.naturespath.com

ulf@grays.se

joakim@grays.se

• envirokidz flingor i sverige
  • envirokidz in sweden
  • envirokidz & gray's

Gray’s American Stores får agenturen för Nature’s Path organiska produkter

Gray’s American Stores får agenturen för Nature’s Path organiska produkter Gray’s American Stores får agenturen för Nature’s Path organiska produkter, ett sortiment med gedigen bakgrund i den amerikanska organiska matrörelsen sedan 80-talet. – Vi ska se till att ett helt nytt Whole Foodkoncept når konsumenterna i deras vardagsinköp, säger Johan Höglund VD på Gray’s American Stores.

Gray’s American Stores tecknar mångmiljonavtal med Kesko Finland

Gray’s American Stores har tecknat ett nytt avtal med Kesko i Finland, som innebär att man når ut till Keskos butiker ut i landet. För Gray’s betyder det dels maximal synlighet, men också ökad försäljning för företagets finska filial.

Nya flingor från Gray's American Stores- EnviroKidz!

Nya flingor från Gray's American Stores- Envirokidz!

Nya flingor från Gray's American Stores- Envirokidz!