Pressinbjudan: Operatör utsedd till nya hotell- och kongressanläggningen i Helsingborg

Midroc och Helsingborgs stad bjuder in till pressträff tisdagen den 19 januari kl 11.00 i Helsingborg för att presentera hotelloperatören för stadens nya kongress- och hotellanläggning. Under pressträffen ges media möjlighet att intervjua operatören.

På en av Sveriges mest attraktiva tomter, mitt i centrala Helsingborg och med full utsikt över Öresund, kommer en ny, pulserande och central mötesplats skapas. En ny plats för möten och sammankomster, hotell och bostäder för helsingborgare, näringsliv och besökare.

Den nya kongress- och hotellanläggningen får 250 hotellrum och en kongressal med en kapacitet på ca 1 300 personer. Byggstarten sker under året och anläggningen kommer att stå klar 2020.

Tid och plats:

Tisdagen den 19 januari kl 11.00
H55-paviljongen, Parapeten, 252 67 Helsingborg

Medverkande:

Magnus Skiöld, vd i Midroc Properties
Peter Danielsson, (M) kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg
Medlemmar i hotell- och kongressoperatörens styrelse och ledning

Anmälan:

Anmälan måste göras senast måndag 18 januari till Karin Skiöld, kommunikationschef,
tel 010-470 74 02, alt 070-445 36 29, karin.skiold@midroc.se

Har du frågor kontakta Karin Skiöld, telefon 070-445 36 29 eller Jessica Engvall, pressansvarig i Helsingborgs stad, telefon 0732-31 11 08.

Midroc Properties utvecklar, bygger och förvaltar kommersiella lokaler och bostäder. Projektportföljen omfattar idag 660 000 kvm byggrätter med en projektvolym om ca 17 miljarder kronor. Fokus är inriktat på södra Sverige och huvudkontoret finns i Malmö. Läs mer på mpd.midroc.se

Midroc Properties ingår i Midroc Europe som bedriver verksamhet inom områdena fastighet, bygg, industri och miljö. Verksamheten är internationell med Sverige som utgångspunkt. Antalet medarbetare är 3 200 och omsättningen över 5 miljarder kronor.