Midroc är utsett till Karriärföretag 2017!

Midroc utsett till Karriärföretag – i år igen!

Karriärföretagen listar varje år de 100 mest spännande arbetsgivarna att göra karriär på i Sverige. För fjärde året i rad är vi ett av dessa utvalda Karriärföretag.

– Vi är väldigt stolta och glada över att vara ett Karriärföretag även nästa år. Centralt i vår employer branding är att vi under flera år arbetat för att bygga en genuin och samarbetsorienterad företagskultur. Att vi nu för fjärde året i rad utses till Karriärföretag ser vi som ett kvitto på att vi är på rätt väg med det arbetet, säger Moa Wennström, HR Manager Midroc Support.

Urvalet för Sveriges 100 Karriärföretag 2017 var 5000 företag samt 600 statliga verk, myndigheter och kommuner. Granskningen av dessa har sedan gjorts utifrån tio huvudsakliga kriterier: pålitlighet, finansiell stabilitet, tillväxt, mångfald, jämställdhet, karriärmöjligheter, lyhördhet, kompetensutveckling, hållbarhet samt transparens. De organisationer som klarat samtliga kriterier har gått vidare och blivit nominerade till att bli ett Karriärföretag 2017. Det slutgiltiga urvalet har sedan gjorts av en jury som består av employer branding- och rekryteringsexperter som granskat underlaget för respektive organisation.

– Vi är väldigt nöjda att se att kvaliteten på hur man bedriver sitt employer branding-arbete har ökat hos många företag och organisationer under de senaste åren. Därmed har även konkurrensen ökat markant att få en plats bland de 100 bästa, säger Karriärföretagens VD, Patrik Wigton.

För mer information, vänligen kontakta:

Moa Wennström, HR Manager Midroc Support
E-post: moa.wennstrom@midroc.se