World Trade Center Propellergatan i Västra Hamnen får ett enastående läge med full sundsutsikt.

Midroc tecknar hyresavtal med Croisette i Malmö

- Vi möter en kraftig tillväxt avseende efterfrågan på våra tjänster och kommer fortsätta vår expansion framöver. World Trade Center på Propellergatan kommer bli ett av Malmös absolut vackraste hus och det är en fröjd att kunna placera vårt huvudkontor i en så exklusiv byggnad, på ett så vackert läge, säger Per Svensson, vd på Croisette.

- Vi utökar World Trade Center i Malmö med ett tredje kontorshus, berättar Malin Kylefors, verksamhetsområdeschef i Midroc. Den höga beläggningen i befintliga World Trade Centers i Västra Hamnen indikerar att marknaden både värderar konceptet högt och uppskattar det geografiska läget.

- Genom nätverket i World Trade Center kan vi stimulera till såväl lokal som regional och internationell handel, säger Niklas Åklundh, General Manager på World Trade Center i Malmö, Lund och Helsingborg.

- Här i Västra Hamnen finns också en välutvecklad närservice med konferens, hotell, restauranger, gym, butiker med mera, och det vill våra företagskunder gärna erbjuda sina medarbetare, säger Niklas Åklundh.

Fakta om WTC Propellergatan

• World Trade Center i Malmö, Lund och Helsingborg hjälper företag att växa hållbart och människor att utvecklas genom att erbjuda nätverk och kompetens inom handel, tillväxt, ledarskap och finansiering i inspirerande och flexibla arbets- och mötesplatser med hög service.
  • World Trade Center i Malmö, Lund och Helsingborg ingår i ett internationellt nätverk med 318 World Trade Centers i 88 länder.
  • WTC Propellergatan blir det tredje centret som byggs i Västra Hamnen i Malmö. Det uppförs i sju plan, med en uthyrningsbar yta på totalt 3 600 kvadratmeter.
  • Croisette hyr 378 kvadratmeter på plan 7, det översta våningsplanet med terrass i västerläge.
  • Fakta om Croisette

Croisette Real Estate Partner erbjuder kvalificerad analys och värdering, lokalförmedling och transaktionsrådgivning avseende kommersiella fastigheter, flerbostadshus och mark. Croisette består av professionella och drivna fastighetskonsulter med kontor i Malmö och Stockholm.