Midroc säljer kontorsfastigheten Såpsjudaren 1 i Stockholm!

Midroc säljer kontorsfastigheten Såpsjudaren 1 i Stockholm!

Fastigheten omfattar 5 170 kvm och innehåller huvudsakligen kontor. I övrigt finns en restaurang och en biograf i byggnaden.

- Midroc Real Estate äger fastigheter samt köper, utvecklar och bygger nya fastigheter i Stockholm och Öresundsregionen, säger Peter Syrén, VD för Midroc Real Estate AB. Försäljningen av Såpsjudaren 1 är en naturlig del av vår verksamhet, och vi utvecklar ständigt vårt fastighetsbestånd på bästa sätt.

- Fastigheter med säkert kassaflöde och på bra lägen är idag attraktiva investeringsobjekt. Intresset var stort för fastigheten och tillfället visade sig vara bra för försäljningen.

- Framöver kommer vi att färdigställa Malmös nya stora mässanläggning i Hyllie och starta byggnationen av ett nytt hotell i Lund.

- Vi gör investeringen därför att vi ser en intressant utvecklingspotential i denna delmarknad, säger Leif Garph, VD för Sparbössan Fastigheter AB. Denna fastighet har ett fritt läge med goda kommunikationer och närhet till serviceutbudet vid Stureplan. Fastigheten har ett flertal hyresgäster och en intressant kontraktstruktur.

Fastigheten Såpsjudaren 1 har ägts av Midroc Real Estate-koncernen sedan 1995.  Köpeskillingen uppgår till drygt 200 miljoner kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Syrén, vd Midroc Real Estate AB, 010-470 74 06
Leif Garph, vd Sparbössan Fastigheter AB, 08-463 37 67, 070-593 10 98

Midroc Europe utvecklar företag och verksamheter inom entreprenad och consulting, fastighetsutveckling samt ny teknik och är verksamma både i Sverige och internationellt. Bolagen inom Midroc Europe har sammantaget närmare 2500 medarbetare och 2010 omsatte gruppen cirka 3,5 miljarder kronor.