Midroc hyr ut kontorslokaler i Scala till Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg.

Midroc hyr ut till Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg

Midroc hyr ut ytterligare 1 067 kvadratmeter kontorslokaler i byggnaden Scala på Söder i Helsingborg. Det innebär att samtliga kontorsytor nu är uthyrda. Det som återstår att hyra ut är fem butikslokaler på 50-300 kvadratmeter.

Byggnaden Scala är belägen på Söder i Helsingborg, på ett profilstarkt läge längs med Järnvägsgatan, med utsikt över Öresund, och med ett par hundra meter till Helsingborg centralstation. I grannfastigheten Metropol är Radisson Blu och World Trade Center-filialen i Helsingborg hyresgäster.

Arbetsmarknadsförvaltningen kommer etablera sig på två plan i lokalerna, med egen entré från Gasverksgatan. Knappt 50 personer kommer arbeta med bland annat coachuppdrag, rekryteringsträffar samt aktiviteter för arbetssökande och företag i lokalerna.

- Vi ser fram emot få flytta in i nya, toppmoderna lokaler mitt i centrum, ett stenkast från några av våra andra centrala lokaler på Järnvägsgatan 35 och Rönnowsgatan 10, säger Jesper Theander, arbetsmarknadsdirektör i Helsingborg. Fler helsingborgare behöver få möjligheten att studera och få arbete. Fler företag behöver hitta sin framtida personal. Det centrala läget gör det lätt för både invånare och företagare att ta sig hit och det blir en inspirerande miljö för våra medarbetare att arbeta i.

- Vi är glada för att Arbetsmarknadsförvaltningen har valt att öppna kontor i Scala. Under den senaste tiden har vi erfarit ett stort intresse av nybyggda lokaler här i Helsingborg, från såväl privata som offentliga verksamheter, berättar Carl von Strokirch, verksamhetsområdeschef på Midroc. Det ser vi som mycket positivt, särskilt med tanke på kommande uthyrningar på World Trade Center Helsingborg i Oceanhamnen.

Byggnaden Scala ingår i projektet Metropol, Helsingborg.

Byggnaden består av ca 4 000 kvm kontor, 650 kvm butikslokaler samt 78 lägenheter.

I kvarteret ingår även parkeringsplatser i garage, samordnat med grannfastigheten Metropol.

Byggnaden miljöcertifieras enligt Miljöbyggnad.

Kontorshyresgäster: Sigma IT Consulting, Palm & Partners, Helsingborgshem, Boston Scientific Nordic AB, Åklagarmyndigheten och Arbetsmarknadsförvaltningen.