Midroc bytter navn til Granitor

Midroc bytter navn til Granitor

Foretaksgruppen Midroc Europe kommer til å bytte ut det felles varemerket Midroc og vil fra januar 2022 i stedet bruke varemerket Granitor. Det medfører at elektroforetaket Midroc Electro bytter navn til Granitor Electro og at de 8 norske elektroentreprenørene som Midroc har ervervet i Norge de senere årene også bytter varemerke.

Midroc Electro har de siste 3 årene ervervet 8 selskaper i Norge og har en samlet omsetning på nær 600 millioner og rundt 400 ansatte. I januar kommer alle selskapene i gruppen til å bytte varemerke og begynner å markedsføre seg under varemerket Granitor.

– Jeg ser frem til endelig å samle alle selskapene under en paraply og bygge opp et felles sterkt varemerke også i Norge, sier Anders Bredesen, divisjonssjef Midroc Electro Norge.

Varemerket Midroc brukes av et stort antall separate virksomheter med ulike eierforhold i Sverige, Midtøsten og Afrika. Midroc Europe, hvor Midroc Electro inngår, eies av Mohammed Al Amoudi sammen med den svenske familien Wikström.

Byttet av varemerket bidrar til en tydeligere nordisk identitet og ligger til grunn for en sterkere profilering av virksomhetene som inngår i Midroc Europe. Byttet er en fornyet, formalisert og langsiktig overenskomst mellom de to eierfamiliene som står bak foretaksgrupppen.

Midroc Electro har de fem siste årene økt fra 2,1 til 3,3 milliarder kroner i omsetning og er en av Sveriges ledende elektrobedrifter. I de senere år er det også gjennomført en stor satsning i Norge. Byttet innebærer at vi nå styrker koblingen mellom Sverige og Norge, noe som Midroc Electros toppsjef Mikael Vestlund ser positivt på.

– Vår ambisjon er å være en aktiv part i de lokale markedene i hele Sverige og deler av Norge. Og vi vil ut fra de lokale forutsetningene identifisere behov og utvikle innovative løsninger og et godt samarbeid mellom våre virksomhetsområder, sier Mikael Vestlund videre.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Mikael Vestlund, VD Midroc Electro
E-post: mikael.vestlund@midroc.se

Anders Bredesen, VD Midroc Electro Norge
E-post: anders.bredersen@midroc.no

Midroc Europe er et svensk konsern med virksomhet innenfor bransjene eiendom, bygg, industri og miljø. Her jobber 4400 samfunns- og industriutviklere og omsetningen i 2020 var 7,5 milliarder kroner.

Som Midroc har vi i over 25 år, sammen med kunder og partnere utviklet bærekraftige løsninger for de bransjene vi er virksomme innen. I januar 2022 bytter vi navn til Granitor. Varemerkebyttet er en del av en fornyet overenskomst mellom Midroc Europas eierfamilier om fortsatt samarbeid som strekker seg over generasjonsgrensene framover.