Midroc bygger ytterligare 86 bostadsrätter i Bulltofta Friluftsstad

Midroc bygger ytterligare 86 bostadsrätter i Bulltofta Friluftsstad

I april sker byggstarten av ytterligare en etapp i Bulltofta Friluftsstad i Malmö, och försäljningen av de 86 nya bostadsrätterna startar omgående. Under hösten 2017 kommer de nya bostäderna stå klara för inflyttning.

Bulltofta Friluftsstad är ett utvecklingsområde i stadsdelen Husie. Området är granne med Bulltofta rekreationsområde och kommer fullt utbyggt bestå av 500 nya bostäder, verksamhetslokaler, butiker samt en förskola. Närservice i form av livsmedelsbutik, bank och snabbmatsrestaurang finns redan i området, liksom ca 250 befintliga bostäder. Hela området beräknas stå klart 2020.

De nya bostäderna uppförs i tre flerfamiljshus i norra delen av området, i direkt anslutning till rekreationsområdet. Lägenhetsstorlekarna varierar, från två till fyra rum och kök. De minsta lägenheterna är 53 kvadratmeter stora och de största är på 88 kvadratmeter.

- Samtliga lägenheter har balkong eller uteplats för att möjliggöra en fin naturupplevelse, berättar Anders Koch, affärschef på Midroc. På nedervåningarna finns naturen utanför dörren och högre upp är utsikten över Malmö skyline, Turning Torso och böljande trädtoppar fantastiskt fin.

• 86 bostadsrätter i Brf Skogsdungen
  • 22 tvåor om 53-73 kvm, 50 treor om 70-81 kvm och 14 fyror om 84-88 kvm
  • Byggherre och entreprenör: Midroc
  • Byggstart: 1 april 2016, inflyttning: hösten 2017