Midroc Alucrom AB etablerar en ny fordonslackering i Malmö

Midrocbolaget Alucrom AB etablerar en ny fordonslackering i stadsdelen Kirseberg i Malmö. Produktionen startades den 2 januari 2015 och anläggningen är nu i full drift.

Den nya produktionsanläggningen är anpassad för lackering av tunga fordon såsom bussar, entreprenadmaskiner, lastbilar och maskintrailers, samt spårbundna fordon såsom tågvagnar och lok.

– Vi har nu tre specialanpassade anläggningar i Sverige som är helt anpassade för lackering av tunga fordon och diverse kringtjänster såsom plastreparationer, plåtrikningar etc. Dessa anläggningar är strategiskt placerade i landets tre största städer: Stockholm, Göteborg och numera också i Malmö. Dessutom har vi en liknande etablering i Motala genom vårt systerbolag MPA-Alucrom AB, säger Bengt Stewall marknadschef på Alucrom AB.

Totalt har Midroc Alucrom AB 19 anläggningar i Sverige & Polen, alla med certifierade verksamhetssystem enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. Utöver det är Midroc Alucrom AB också utförandecertifierade enligt EN 1090-1.

– Fordonslackering är ett bra komplement till vår kärnverksamhet som är blästring och rostskyddsmålning av tyngre stålkonstruktioner, avslutar Bengt.

Midroc Europe är en heltäckande partner inom områdena fastighet, bygg, industri och miljö. Vårt mål är att stärka kundens konkurrenskraft och att genom hållbara lösningar och nytänkande bidra till en bättre framtid. Verksamheten är internationell med Sverige som utgångspunkt. Vi är 3 000 medarbetare och omsatte under 2013 4,3 miljarder kronor. Midroc Europe ägs av affärsmannen Mohammed Al-Amoudi och familjen Wikström.