Bild från PDL Group

Malmös största centrala padelcenter öppnar i World Trade Center våren 2020

Padel, som är en av de snabbast växande sporterna i Sverige, är här för att stanna. Midroc Properties har tecknat ett 10-årigt hyresavtal med PDL Group AB (PDL). PDL Group drivs av Henrik Söderberg med ägarna Måns Zelmerlöv och Jonas Björkman med flera i spetsen.

Det står klart att bygglovet för ett padelcenter är beviljat och har vunnit laga kraft i World Trade Center fastigheten på Skeppsgatan i Västra Hamnen. Det innebär att den stora ombyggnationen kan påbörjas. Dörrarna till ett inomhuscenter för padel väntas öppna för allmänheten under våren 2020. Midroc Properties är fastighetsutvecklare och förvaltare av World Trade Center-konceptet i Malmö, Lund och Helsingborg.

– Hälsa och välbefinnande är viktigt för oss på Midroc Properties. Vi vill skapa plats för träning och hälsofrämjande aktiviteter i våra World Trade Center-fastigheter. I World Trade Center på Skeppsgatan finns exempelvis ett fullt utrustat gym på ca 200 kvm. Nu kommer våra hyresgäster också kunna ta ett kund- eller företagsmöte på padelbanan. Det ger ännu en möjlighet att nätverka med andra företag i huset, säger Jonas Holmberg, fastighetschef på Midroc Properties.

Det blir PDLs första etablering i Malmö. Lokalen är 4500 kvm med över 9 meter i takhöjd. Den preliminära planritningen innehåller bland annat ett 11 padelbanor, plus två banor för barn, och generösa omklädningsrum med bastu. I ritningen finns även möjlighet för läktare vid större event. PDL har tidigare arrangerat svenska mästerskapen i padel och kommer även i år att arrangera svenska mästerskapen för lag.

– Det är ett suveränt läge för padel. Vi är glada att vår första etablering i Malmö kommer att bli Malmös första stora centrala padelcenter, säger Henrik Söderberg, vd på PDL Group.

För ytterligare information, kontakta:
Jonas Holmberg, fastighetschef, 010-470 74 33 och jonas.holmberg@midroc.se

Fakta om PDL Group:

• Padel är en av de mest växande sporterna i världen och PDL Group arbetar för att ta sporten till nya höjder.
  • PDL Group grundades 2015 och drivs sedan dess av vd Henrik Söderberg.
  • PDL Group är ledande inom drift av padelhallar i Sverige. De har idag 12 stycken hallar i Stockholm (Frihamnen), Göteborg (Gamlestaden), Göteborg (Mölnlycke), Hudiksvall, Östersund (Östersund), Östersund (Frösön), Linköping, Lund, Västervik, Trollhättan, Karlskrona, Skellefteå. PDL Group är även leverantör av padelbanor i Sverige.

Fakta om World Trade Center, Skeppsgatan:

• Midroc är fastighetsutvecklare och förvaltare av World Trade Center-konceptet i Malmö, Lund och Helsingborg.
  • World Trade Center i Malmö, Lund och Helsingborg hjälper företag att växa hållbart och människor att utvecklas genom att erbjuda nätverk och kompetens inom handel, tillväxt, ledarskap och finansiering i inspirerande och flexibla arbets- och mötesplatser med hög service.
  • World Trade Center i Malmö, Lund och Helsingborg ingår i ett internationellt nätverk med 326 World Trade Centers i 89 länder.
  • World Trade Center på Skeppsgatan är totalt 24 700 kvadratmeter stor.
  • Förutom kontorslokaler inrymmer fastigheten även både coworking och kontorshotell, restaurang, gym, friskvårdsanläggning, konferensrum, hörsal och garage.
  • Adress: Skeppsbyggaregatan 19, Malmö
  • Kontorshuset utgör en mötesplats för cirka 45 företag och 800 personer.