Välkommen till ett ”Första spadtag” i Lomma centrum!

Välkommen till ett ”Första spadtag” i Lomma centrum!

Tid:
onsdagen den 11 april kl 14.30

Plats:
vid Centrumtorget i anslutning till det inhängnade byggarbetsplatsområdet och befintlig centrumhandel.

Medverkande:
representanter från Lomma kommun och Midroc Property Development.

Anmälan:

Karin Skiöld, kommunikationschef, tel 010-470 74 02, karin.skiold@midroc.se

Om etapp 2 i Lomma centrum:

Lomma centrum är i omvandling, och Midroc är byggherre för nybyggnationen efter vinst i en markanvisningstävling. Tidigare har 1 500 kvm lokaler och tolv bostäder byggts, och nu påbörjas den andra etappen om ca 10 000 kvadratmeter lokaler och bostäder.

I den andra etappen ingår ”Hus C” som består av en större huskropp med lokaler i bottenvåningen och bostäder i tre plan ovanför. Största hyresgästen i bottenplan är  Coop. Ovanpå taket till butikerna byggs bostäderna i u-form med en grön innerträdgård i mitten.

I en senare etapp kommer ytterligare 4 000 kvm lokaler och bostäder att byggas. Midrocs investering för etapp 2 och 3 i Lomma centrum uppgår till ca 350 miljoner kronor.