Alucrom rostskyddsmålar och brandskyddsmålar Emporia i Malmö

Alucrom rostskyddsmålar och brandskyddsmålar Emporia i Malmö

Brandskyddsmålningen har utförts enligt gällande dimensioneringsanvisningar för byggnader enligt reglerna för så kallad ”Cellulosic Fire” (köpcenter, bostadshus, hotell, idrottshallar, lagerhallar, kontor etc).

Emporia betyder handelsplats på latin och har ambitionen att bli Skandinaviens mest internationella köpcentrum. Emporia består av fyra våningar, fem olika torg, parkeringshus och parkeringsplatser i direkt anslutning samt en grön park på taket för rekreation.

Varje våningsplan kommer att ha sin egen stil och totalt ska Emporia erbjuda ett komplett utbud av shopping inom mode, sport, inredning, hälsa & mat. Här planeras för drygt 200 butiker, från stora internationella klädkedjor till mindre butiker inklusive ett 30-tal restauranger & kaféer. Emporia kommer även att rymma dagligvaruhandel, banker, apotek mm.

Korta fakta om Emporia:
Planerad öppning: År 2012
Antal butiker: 220 st
Antal P-platser: 3500 st
Bruttoyta: 93 000 m²

För mer information: kontakta Alucroms marknadschef Bengt Stewall: bengt.stewall@midroc.se, tel: 010-470 73 07

Om Alucrom AB:
Alucrom AB (etablerat 1953) är idag Sveriges klart största entreprenör inom korrosionsskydd, blästring, rostskyddsmålning samt industrimålning. Vi har mycket lång erfarenhet av blästring- och målningsarbeten och vi utför all slags rostskyddsmålning och industrilackering på stål både i våra målningsstationer i Sverige och Polen samt som entreprenader i fält på våra kunders anläggningarc och objekt över hela Sverige och utomlands.

Alucrom AB ingår i Midroc Europe som 2010 totalt omsatte 3,5 miljarder kronor och har cirka 2500 medarbetare. Läs mer på www.midroc.se.