Granit släpper samarbete med Moderna Museet

Granit släpper samarbete med Moderna Museet

Konst har en förmåga att lyfta vår vardag och berika vårt hem med färg och skönhet. Därför är vi stolta över att introducera vårt senaste samarbete, med Moderna Museet – ett samarbete som kombinerar konst och vardagsliv på ett inspirerande sätt.

Med ett starkt fokus på design och funktion för en förenklad vardag, har Granit varit en föregångare inom skandinavisk design sedan starten 1996.

I samarbetet mellan Granit och Moderna Museet tar Granit fasta på sitt löfte om att förenkla livet, och möjliggör nu för sina kunder att handla posters med några av konsthistoriens mest uppskattade konstverk – och inramningen – på ett och samma ställe.

Granit och Moderna Museet tillgängliggör nu konst till fler hem. Ett unikt utbud av Moderna Museets posters går under hösten att handla i Granits butiker i Sverige, Finland, Tyskland och Norge och på granit.com.

Moderna Museet är sedan 1958 en av Europas främsta institutioner för modern och samtida konst. På två platser i Stockholm och Malmö möter besökaren konstnärlig rikedom och inspiration.

I samarbetets urval hittar vi posters och vykort i olika motiv från några av konsthistoriens mest uppskattade konstnärer. Från Nils Strindbergs djärva uttryck till Jockum Nordströms lekfulla skapelser, Georges Braques banbrytande verk och Hilma af Klints gåtfulla abstraktioner – varje bild berättar sin egen unika historia.

Med uttrycksfulla posters i stilrena ramar blir konsten en del av din vardag och skapar diskussion och inspiration i ditt eget hem.

Konstsamlingen och ramar finns att handla i Granits butiker och webbshop från den 14 september 2023.

Ramar i 100% floatglas Varje konstposter förtjänar den bästa inramningen. Granits ramar är utformade med omsorg och tillverkade med högkvalitativt floatglas, vilket garanterar en oöverträffad klarhet och en jämn yta utan luftfickor, bubblor eller ränder. Floatglasprocessen innebär att smält glas appliceras på ett flytande tennbad, och eftersom glaset är lättare än tenn flyter det jämnt och skapar en kristallklar transparens. Vårt material är också reptåligt, vilket säkerställer att din konst alltid förblir i bästa skick.