Thomas Dunaker, VD på Granit, utanför GRANIT-butiken på Götgatan i Stockholm.

GRANIT släpper kollektion med Rädda Barnen

En penna gjord av återvunnen elektronikplast och ett mobilskal av linfrö. När GRANIT släpper sin första kollektion i samarbete med Rädda Barnen är det dubbelt upp hållbart.

Allt från material till tillverkning men framför allt går 10% av försäljningen till Rädda Barnens verksamhet. En verksamhet som alltid arbetar där det gör mest nytta för barn – i Sverige och internationellt.

Jag är otroligt stolt och glad över vårt samarbete. Rädda Barnens arbete med att ge barn stöd och trygghet världen över är imponerande och det är en självklarhet att vi vill vara med och bidra till det, säger Thomas Dunaker, vd GRANIT.

- Det är en väldigt spännande resa som vi påbörjat med Rädda Barnen och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med flera goda gemensamma initiativ för att göra omedelbar och bestående skillnad i barns liv, varje dag, säger Thomas Dunaker

- Vi är otroligt glada över att inleda ett partnerskap med Granit, och ser fram emot att tillsammans med Granit och deras kunder kunna få ett ökat fokus på barnrättsfrågor. Att gemensamt kunna förbättra villkoren för barn över hela världen. Intäkterna från de fina produkterna som Granit nu har lanserat gör att vi kan nå och göra skillnad för fler av de barn som behöver det som mest, säger Helena Thybell, generalsekreterare Rädda Barnen.

Rädda Barnen är världens största självständiga barnrättsorganisation – i Sverige och 120 andra länder världen över. GRANIT ingår i Bergendahlskoncernen som under hösten gick in som huvudpartner till Rädda Barnen för att stötta framtida generationer. Som ett led i detta partnerskap lanserar nu GRANIT sin första kollektion.

För ytterligare information:
    Thomas Dunaker, vd GRANIT
    +46 (0) 720 71 53 08 thomas.dunaker@granit.com.

På Granit hittar du schyssta inredningsdetaljer, smarta förvaringslösningar, sköna köksartiklar och massor av härliga växter och krukor. Alla produkter med naturnära anknytning antingen i val av material, färg, hantverk eller hållbarhet och livslängd.