Pia Djupmark ny VD på Grand Hôtel

Pia Djupmark ny VD på Grand Hôtel

Grand Hôtel Stockholm har rekryterat Pia Djupmark som ny vd. Hon har en lång och gedigen erfarenhet från hotellbranschen. Närmast kommer Pia Djupmark från motsvarande position på Radisson Blu Royal Viking, där hon arbetat i olika befattningar sedan 1996.

Parallellt med arbetet som vd för Royal Viking har Pia Djupmark tidigare varit regionchef för Sverige inom Rezidor Hotel Group,  där 10 helägda hotel ingick, bland annat Radisson Blu Waterfront, Radisson Blu Strand Hotel och Park Inn Hammarby Sjöstad. Hon har flera internationella uppdrag för internationella organisationer på sin meritlista och hennes karriär täcker i stort sett alla discipliner inom hotell, men med en tyngdpunkt på ekonomi, försäljning, marknadsföring och ledarskap. Hon har dessutom blivit nominerad till Årets Chef av tidningen Chef.

– Vi är otroligt glada över vår rekrytering av Pia Djupmark. Hon har ett genuint intresse för hotellverksamhet med lång erfarenhet av back-of-house-funktioner och ett brinnande engagemang för försäljning samt driften. Pia kommer att bidra med ett engagerat ledarskap som bygger på både kunskap och erfarenhet, säger Peter Wallenberg Jr, styrelseordförande Nya Grand Hôtel AB.

Pia Djupmark tillträder sin tjänst som vd på Grand Hôtel i november 2013.

– Det känns otroligt kul och spännande att få arbeta med vad många anser vara Sveriges främsta och mest anrika hotell. Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Grand Hôtel som varumärke och produkt, säger Pia Djupmark.