Regnfri midsommar på Grand Hôtel

Regnfri midsommar på Grand Hôtel

På midsommarafton serverar vi ett klassiskt svenskt midsommarbord. Det är tre sittningar som är garanterat regnfria.

Enligt tradition på Grand Hôtel och Verandan arrangerar vi tre midsommarsittningar på midsommarafton. Sittningarna sker klockan 12.00, 15.30 och 19.30. Till midsommaren dukar vi bordet med midsommarstänger och svenska flaggor. För att njuta tillfullo av ett midsommarbord ska man äta fem tallrikar med olika rätter, något som vi tagit fasta på när vi skapat våra rätter. Hos oss på Grand Hôtel har även vår egen snaps 1874 en given plats.

- Det är lite speciellt att fira midsommar hos oss. Vi gör det enligt tradition, men det är en särskild känsla att njuta inne på Grand Hôtel istället för att sitta utomhus och oroa sig för vädret. Hos oss regnar det aldrig på midsommarafton, berättar Karl Persson, restaurangchef på Verandan.