Xlash satsar på ny marknadsföringsstrategi med utomhuskampanjen *Best served chilled*

Sedan Xlash grundades för 10 år sedan har bolaget fokuserat på digital marknadsföring. Nu släpper varumärket sin första utomhuskampanj *Best served chilled* med en ny marknadsföringsstrategi under rodret av ett nytt brand-team.

Kampanjen gick ut natten till den 30e augusti i samband med att Xlash lanserar *Best served chilled”. Xlash vill visa att Hydrogel eye gels inte bara är lugnande och sköna att bära kylda, utan också ger dig en känsla av avkoppling. Syftet är varumärkesbyggande, nå ut brett och driva trafik till hemsidan.

Konceptet för *Best served chilled* har tagits fram och producerats inhouse och kommer synas utomhus i Stockholm, sociala medier och digitala kanaler. Kampanjen är fotograferad av Beata Cervin, represented av ACNE Photography.

- Ökade kostnader för att förvärva nya kunder och den oförutsägbara direct-to-consumer har varit en utmaning under 2022. Vi är så exalterade över att testa nya medier och få kontakt med människor på nya sätt. Vi börjar med kampanjen *Best served Chilled*, vår första aktivering som en del av ompositionering, säger Aimee Nord, chef för varumärke samt marknadsföring.

Bilder och material finns att hämta här.

Om Xlash

Xlash saga började med en ödmjuk dröm om längre fransar – för alla. 2012 lade Xlash märke till mängden tid, pengar och planering som folk investerade i jakten på drömfransarna – något som blev både dyrt och krävde underhåll. Så de gav sig ut på ett uppdrag att göra fransvård enklare, och erbjuda ett alternativ som var säkert, effektivt (!) och inte fick kreditkortet att svettas. Men viktigast av allt – det skulle vara enkelt och kräva minimalt från sin användare. Xlash är inte bara en skönhetsprodukt, Det är också en högteknologisk lösning med mängder av kärlek från första 3 ml-flaskan till produkten den är idag.