Swedish Beauty Awards vinnaren Tanrevels resa har bara börjat

Swedish Beauty Awards vinnaren Tanrevels resa har bara börjat

Det svenska varumärket Tanrevel har inte gått någon obemärkt förbi och under Swedish Beauty Awards 2022 kammade de hem segern i kategorin "Årets bästa brun utan sol produkt". I höstas lanserades deras innovativa Tanrevel PRO som tar din brun utan sol till nästa nivå för både kropp och ansikte - och detta är bara början av Tanrevels resa!

Sommar månaderna kommer med starka solstrålar, och idag är vi tack och lov mer medvetna om vilken skada det kan innebära för vår hud - solsveda, hyperpigmenteringar och soleksem är exempel på synliga hudskador, men effekterna av solning kan även gå djupare och orsaka DNA-skador på cellnivå. Kunskapen kring detta har resulterat i ett högre användande av SPF, men önskvärt är att skydda sitt ansikte betydligt mer än så. Helst ska vi låta huden vila helt från de starkaste solstrålarna under en huvudbonad för att skydda oss tillräckligt - vilket är svårt för många att följa eftersom många gärna vill bygga upp en fräsch bränna under sommarhalvåret.

Med Tanrevels banbrytande produkter finns inga ursäkter till att inte följa de rekommendationer hudläkare gått ut med. Tanrevel har under de senaste åren påvisat att du kan få en naturlig, strålande och solkysst look året om utan att vistas i solen och under våren och sommaren 2022 är det precis vad de jobbar extra med att sprida ordet om - en säkrare bränna utan UV-strålar.

Tanrevel började sin resa genom att ta fram Tanrevel One, en smidig spraytan i pocketformat som är smidig att ta med oavsett om du är på solsemester eller tillbringar våren och sommaren i Sverige. Maskinen har en revolutionerande ånga som inte utsöndrar den klassiska brun utan sol-doften många ogillar och färgen lägger sig som ett lystergivande lager på huden innan det sjunker in. Sedan varumärket grundades 2018 har de även lanserat deras populära Glow Peel Pads, Golden Brown Tanning Mousse, Tanrevel PRO och en djuprengörande Face Scrub.

"När vi grundade Tanrevel jämförde vi de olika alternativen som fanns på marknaden för att få ett hälsosamt sommarlyster året om och ville hitta ett bättre och säkrare alternativ till att sola solarium eller ligga på stranden hela dagarna. När vi väl testat alla alternativen som var på marknaden kände vi snabbt att spraytan på salong gav bäst resultat och var hälsosammast både på kort och lång sikt. Det blev startskottet på Tanrevels resa; att skapa ett minimalistiskt koncept av spraytan på salong som ska vara enkelt att använda så att solarium eller UV-strålningarna inte behöver vara ett alternativ." - Christian Bergqvist, grundare av Tanrevel.

Tanrevels resa har bara börjat och under 2022 lanserar de även en ny produkt. Visionen är att skapa produkter av hög kvalité som innehåller alla fördelar med solens naturliga egenskaper men utan alla skadliga påfrestningar.

Tanrevels produkter köper du på www.tanrevel.se och Lyko.
Högupplösta bilder hittar du i Graaf Ledin PR bildbank.