KORA Organics lanserar ny Body care-kollektion

KORA Organics lanserar ny Body care-kollektion

Vi välkomnar hösten med roliga nyheter från Miranda Kerr´s veganskaskönhetsvarumärke KORA Organics. De lanserar nu deras Body Care-kollektion som innehåller tre produkter. En gurkmejabaserad kroppsskrubb med en upplyftande pepparmintdoft som ger dig en mjuk, silkeslen och hälsosam hud. En hand-och body-lotion som återfuktar på djupet och håller huden stark och mjuk. Samt enhand- och kroppstvätt framtagen med plantbaserade ingredienser som effektivt rengör och ger näring till din hy!

Invigorating Body Scrub
Enekologiskt certifierad skrubbsom innehåller en blandning av kliniks bevisade anti-inflammatoriska bio-aktiva ämnen som naturligt exfolierar din hud samt tar bort döda hudceller och orenheter utan att rubba hudens naturliga skyddsbarriär. Formulerad med ekologisk gurkmeja, nyponrosfrön och ensockerblandning som gör att denna skrubb förbättrarhudens textur och lämnar den silkeslen, mjuk och lysterrik! Den innehåller även en aromaterapeutisk blanding av eteriska oljor som kittlar dina sinnen.

INGREDIENSER:
GURKMEJA-En potent, anti-inflammatorisk ingrediens med skyddande effekt som förbättrar hudens textur och ger ett naturligt glow
MINERALPUDER-En renande, exfolierande ingrediens som förbättrar hudens textur och mjukar upp.
NYPONROSFRÖ -Rik på retinoinsyra, en naturlig form av A vitamin som polerar huden och ger den lyster.
SACKARID ISOMERAT-Binder hudens naturliga fukt och gör huden återfuktad så fort produkten sköljs av.

ANVÄNDNING:
Massera icirkulära rörelser på fuktig hudför att exfoliera. Använd 2-3 gånger/vecka.

Pris: 649 kr/175ml

Nourishing Hand & Body Lotion
Enekologiskt certifierad hand- och body lotion som är formulerad medkraftfulla ingredienserna som mikroalger, ceramider och noniextrakt, ger denna unika lotion långvarig fukt samtidigt som den förnyar och ger näring utan att kännas kladdig.

INGREDIENSER:
MIKROALGER -Rik på antioxidanter som mjukar upp och förbättrar huden.
CERAMIDER -Hjälper till att bevara hudens fukt samtidigt som de tillför ny fukt
NONI-Rik på vitaminer och antioxdianter som mjukar upp och förstärker hudens lyster.

ANVÄNDNING:
Massera in krämen på dina händer och kropp tills den absorberats bort.

Pris: 599 kr/300ml

Renewing Hand & Body Wash
En ekologiskt certifierad och pH-balanserad hand- och kroppstvätt medingredienser som blomkålssvamp, aloe vera och noniextrakt rengör produkten din hud utan att torka ut den. Huden lämnas lugn, fräsch och återfuktad.

INGREDIENSER:
BLOMKÅLSSVAMP -Rik på veratric-syra som skydda och ger fukt
ALOE-Antinflammatorisk ingrediens som innehåller mängder med antioxidanter som lugnar din hud.
NONI -Rik på vitaminer och antioxidanter som mjukar upp och förnyar hudens textur och lyster.
MURUMURU -Förnyar huden med antioxidanter som ärrik på fukt och som håller huden återfuktad.

ANVÄNDNING:
Använd 2-3 pump och arbetta upp ett lödder på huden. Skölj av!

Pris: 529 kr/300ml

KORA Organics nya Body Care-kollektionfinns att köpa från mitten av oktober påKicks, Åhléns, Lyko och Bangerhead.