Hudvårsmärket Marja Entrich lyfter sitt unika varumärke genom en re-branding!

Hudvårsmärket Marja Entrich lyfter sitt unika varumärke genom en re-branding!

Marja Entrich är hudvårdsmärket vars produkter redan på 1940-talet blev det självklara valet för naturlig hudvård med naturliga ingredienser. Produkterna som du genom åren kunnat hitta i många kvinnors badrumsskåp och som från början varit ledande varumärket för naturlig hudvård anpassad för en aktiv kvinna i hennes vardag.

Nu är vi glada att få presentera Marja Entrich nya förpackningar där vi tagit fasta på varumärkets DNA sedan 1943. Samma innehåll men nu i en uppdaterad förpackningslinje anpassad för den moderna kunden 2023. Med samma näringsrika innehåll och effektiva ingredienser vill vi nu lyfta fram Marja Entrich unika varumärke genom denna re-branding av varumärket.

Med en tydlig botanisk filosofi producerar Marja Entrich produkter för ansikte, hår och kropp från naturliga, växtbaserade källor. Marja Entrich har inte bara tagit fram ett helt nytt utseende utan även lanserat två nya produkter som vi välkomnar till sortimentet:

Almond oil - En växtbaserad snabbabsorberad ansiktsolja för att förbättra hy och hudton. Rik på vitaminer och fettsyror med mjukgörande förmåga och reparerande funktioner. För alla hudtyper, använd dag och kväll tillsammans med din ansiktskräm. 100% vegansk.

Pris: 299kr/15 ml

Wheat Germ Oil - Utvinns ur vetegroddar och skalen av vetekorn. En ansiktsolja med närande och reparerande krafter. Rik på vitamin E som är en superantioxidant. Oljan har vårdande, återfuktande och skyddande fördelar. För alla hudtyper. 100% vegansk.

Pris: 299kr/15 ml

De första tio produkterna som återlanseras är:

Aloe Moisture Cream - En lugnande och svalkande bodylotion för irriterad hud som överexponerats av solen. Krämen är berikad med aloe vera-extrakt och calendula-extrakt som håller huden mjuk och slät. Aloe vera hjälper till att minska rodnad efter solsveda samt återfukta huden. 100% vegansk.

: 349kr/150ml

Avocado Balm - Ett närande och supervårdande kroppsbalsam med avokadoolja för att återfukta huden och tillföra fukt. Avokadoolja förhindrar att huden torkar ut och lämnar den len, mjuk och fyllig. 100% vegansk.

: 349kr/150ml

Nettle Shampoo - Ett närande hårschampo med nässelextrakt rikt på kiseldioxid som gör att håret ser friskt och glänsande ut. Den växtbaserade formulan tar försiktigt bort rester samtidigt som den balanserar den naturliga fukten i hårbotten. 100% vegansk.

: 249kr/250ml

Jasmine Shampoo - Ett rengörande och återfuktande schampo med vårdande jasminextrakt. Denna växtbaserade ingrediens hjälper till att bekämpa torrhet, fräscha upp håret och tillföra fukt. En skonsam formula förstärkt med argankärnolja – den renaste formen av arganolja – för att återställa mjukheten samtidigt som den tillför naturlig glans. 100% vegansk.

: 249kr/250ml

Silk Hair Balm - Ett hårbalsam med botaniska extrakt som tillför extra mycket fukt. Berikad med närande sidenprotein som lämnar håret glänsande med en silkeslen känsla. Efter schamponering, massera in balsamet i håret. Låt verka i 3-5 minuter. Skölj med varmt vatten. Kan även användas som leave-in balsam för extra vård. 100% vegansk.

: 249kr/250ml

Serum - Ett mycket potent ansiktsserum med hyaluronsyra som ger suverän återfuktning, gör huden fyllig, silkeslen och strålande. De återfuktande molekylerna hjälper huden att behålla fukt. Efter rengöring och ansiktsvatten, massera in i huden och avsluta med ansiktskräm.

Pris: 499kr/15ml

Avocado Oil - Avocado Oil är rik på vitamin A,D,E och mineraler som på ett naturligt sätt hjälper huden att absorbera vitaminer. Befrämjar effektivt cellernas förnyelse, skyddar och stärker hud med ytliga blodkärl.

Pris: 299kr/15 ml

Carrot Oil - Härlig och lätt absorberande olja för dagligt bruk med morotsextrakt i form av betakaroten. Betakaroten är ett förstadium till a-vitamin som har stor betydelse för hudens cellförnyelse och kollagen- och elastinproduktion. Innehåller även fleromättade fettsyror som utvinns ur linfrön.

Facial Skin Lotion
- Väl rengjord fräsch hud hjälper till att tillgodogöra sig skyddande och vårdande krämer och oljor. Facial Skin Lotion ger en ren, fräsch hud. Havsalgsextrakt balanserar och gör huden mjukare. Rosens eteriska oljor tillför huden viktiga spårämnen. Mineralberikat vatten innehåller växtmineraler och spårämnen. Används morgon och kväll efter rengöring och alltid när hyn behöver fräschas upp. 100% vegansk.

Facial Cleanser for Dry Skin
- Mild vattenlöslig rengöringsolja för torr hy. Används dagligen. Tar effektivt bort makeup och smuts, ger huden en känsla av mjukhet och renhet. Facial Cleanser for Dry Skin innehåller E-vitamin som bibehåller hudens vitalitet! Massera in Facial Cleanser for Dry Skin på ansikte och hals med cirkelformade rörelser i 2-3 minuter och skölj bort med ljummet vatten. 100% vegansk.

Facial Cleansing Cream
- Genom sin skonsamma sammansättning tar Facial Cleansing Cream Normal bort smuts utan att irritera huden. Innehåller solrosolja. Mineraler ur havsalger har en balanserande effekt på huden. Fukta ansiktet och halsen med varmt vatten, massera in Facial Cleansing Cream Normal och skölj bort med ljummet vatten. 100% vegansk.

: 299kr/100 ml

Marja Entrich är ett varumärke som är emotionellt men även har anpassats till den digitala världen 2023 utan att ge avkall på varumärkets DNA eller på dess vision och mission. Produkterna finns tillgängliga både online på www.marjaentrich.com och hos utvalda återförsäljare.