Dofttjänsten Sniph ingår nytt samarbete med toppentreprenören Martin Lorentzon

Dofttjänsten Sniph ingår nytt samarbete med toppentreprenören Martin Lorentzon

Grundarna av Sniph, Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan, fann varandra redan första gången de träffades genom sin ömsesidiga fascination för doft och parfym. De hittade snabbt en gemensam filosofi - att doft gör livet rikare. Ur det föddes Sniph, vars affärsidé går ut på att rekommendera noga utvalda parfymer till sina kunder från exklusiva nischparfymärken. Därför är de stolta över att tillkännage sig själva som doftkonsulter bakom det nylanserade parfymmärket MA|LO, där Sniph har arbetat fram dess förtrollande dofter som nu finns tillgängliga att shoppa på sniph.com.

Dofterna för MA|LOs parfymer har arbetats fram tillsammans med en av Sveriges främsta entreprenörer, Martin Lorentzon, vilket var ett självklart samarbete för båda parter. Martin fann till en början sin stora passion för parfym när han mötte Tara och fick möjlighet att prova Sniphs dofttjänst. Efter att ha varit en trogen kund samt tagit del av Sniphs dedikerade community, valde han att gå in som investerare i bolaget med motiveringen:

”Sniph är annorlunda och nytänkande - de har det bästa doftutbudet och är innovatörer i branschen! Jag hade aldrig riktigt varit intresserad av parfymer tidigare tills jag träffade Tara som pratade ingående och inspirerande om dofternas värld. När Tara slog ihop sig med Lisa för att starta Sniph började jag självklart prenumerera och hittade flera fantastiska parfymer jag aldrig tidigare hade hört talas om.”

Passionen för doft och parfym ledde till en dröm om att en dag få ta fram helt egna dofter och drömmen besannades i parfymmärket MA|LO. Den ömsesidiga beundran mellan Sniph och Martin som entreprenör har gjort att samarbetet har flutit på smidigt och alla parter är stolta över att kunna lansera detta tillsammans.

Tara Derakshan, grundare av Sniph, säger:

”Det var en självklarhet för oss att hjälpa Martin föda detta innovativa parfymmärke och ge det liv. Vi har alla arbetat dedikerat för att ge dofterna i MA|LOs kollektion en hög kvalitetsstämpel som går i linje med de andra parfymer vi har i vårt doftbibliotek. Sniph har förändrat branschen genom att digitalisera den och Martin har gjort samma resa med både Spotify och Tradedoubler. I vår värld finns det ingen som har större fantasi och möjlighet att innovera än Martin. Med hans brinnande passion för parfym är det fantastiskt att få skapa dofterna för MA|LO tillsammans!”

MA|LO bygger sin parfymkollektion kring ett sagolikt berättande om doftnoterna och de sex parfymer som lanserats beskrivs som ”En doftresa från mörkt till ljust, lätt till komplext, träigt till blommigt. Bäraren är du. Vem du än är.”

"Det har varit en lång process att skapa de perfekta dofterna. Vi har arbetat med dem i minst två år, men jag skulle inte ändra en enda droppe nu. Dofterna är verkligen perfekta.” - Martin Lorentzon, skaparen av MA|LO.

Dofterna säljs idag exklusivt hos Sniph, men vad framtiden har att erbjuda återstår att se. Upptäck hela kollektion på sniph.com och träd in i MA|LOs mystiska värld. Lanserades den 25 april.

1500 kr/ 100 ml.
225 kr/ 8 ml.
175 kr/ månad för en prenumeration där du varje månad får en 8 ml-parfym från Sniphs parfymbibliotek.