CURA of Sweden uppgraderar din sängupplevelse med exklusivt madrasskydd!

CURA of Sweden uppgraderar din sängupplevelse med exklusivt madrasskydd!

Låt oss presentera två nyheter som flyttar in i CURA of Swedens sortiment! Först ut är deras förstklassiga madrasskydd med Syndon® Fill - den ultimata lösningen för att skydda din bäddmadrass och garantera en bekväm natts sömn. Det 2 cm tjocka skyddet är utformat för att hålla din madrass ren och skyddad från spill och fläckar.

Material:
CURA AirTemp® madrassskydd innehåller Syndon® Fill. Efter år av forskning har en unik blandning av speciella polyesterfibrer skapats, som efterliknar känslan av dun samtidigt som det har samma hållbarhet som syntetiska tyger. Tack vare de speciella fibrerna säkerställer Syndon® Fill en bekväm liggställning samt en hållbar kvalitet. De unika ihåliga fibrerna bidrar också till förbättrad luftcirkulation för optimal temperaturreglering.

Effekten:
Syndon® Fill har ett mjukt stretchfoder och integrerade mikrokapslar som arbetar i harmoni med din kropp för att balansera temperaturväxlingar och garantera en vilsam sömn. Säg hejdå till sömnlösa nätter och hej till en ny nivå av komfort.

A perfect match
Madrassskyddet passar perfekt ihop med CURA AirTemp bäddmadrass och skapar en symfoni av komfort, värmereglering och ventilation. När du somnar kan du känna hur luften cirkulerar genom madrassen, reglerar din kroppstemperatur och ger dig på den perfekta komfortnivån. Tillsammans arbetar dessa två produkter i perfekt harmoni för att ge dig de bästa förutsättningarna för en ultimat sömnupplevelse.

Tvättråd:
Madrasskyddet kan tvättas i 40 °C i maskin.

Kvalitet:
Den här produkten är certifierad som Standard 100 av OEKO-TEX, vilket innebär att produkten är noggrant testad och godkänd.

Pris: 1 795kr/90x200, 2 995kr/180x200

CURA of Sweden lanserar även ett vattentätt madrasskydd, CURA Waterproof Lyocell madrasskydd - som är den ultimata lösningen för att skydda din madrass. Madrasskyddet är tillverkat av högkvalitativt, ventilerande Lyocell-material och är utformat för att hålla din madrass ren och fräsch, samtidigt som det ger en vattentät barriär mot spill, fläckar och andra olyckor. Du kan använda den som ett fristående skydd eller lägga den ovanpå annat befintligt skydd där det i stället kan fungera som ett huvudlakan. Den mjuka och släta ytan ger en lyxig känsla, medan de elastiska hörnen säkerställer en bra passform.

Material:
Hemligheten bakom det här madrassskyddets exceptionella komfort är den unika blandningen av 100 % lyocell och PU-beläggning. Lyocellen ger en mjuk, andningsbar känsla som håller dig sval och bekväm, medan PU-skyddet ser till att madrassen förblir skyddad från spill och fläckar.

Om Lyocell:
Lyocell är cellulosafiber som tillverkas av trämassa och är ett mer miljövänligt alternativ jämfört med andra cellulosafibrer, t.ex. rayon. Lyocellfibrer är kända för sin mjukhet, hållbarhet och sina fukttransporterande egenskaper och används ofta i sängkläder och andra textilier.

Effekten:
Det vattentäta skiktet blockerar alla vätskor, så att madrassen förblir torr och hygienisk. Till skillnad från andra madrasskydd av bomull eller polyester känns CURA Waterproof Lyocell madrasskydd aldrig för varm, vilket gör det till det perfekta valet för en vilsam natts sömn.

Tvättråd:
Det här madrasskyddet kan tvättas i 60 °C i maskin.

Kvalitet:

Pris: 1 495kr/90x200, 2 495kr/180x200

Båda produkterna finns att köpa på curaofsweden.com.