Burt's Bees lanserar två nyheter för sensitive skin

Burt's Bees lanserar två nyheter för sensitive skin

Hösten 2022 lanserar populära Burt's Bees två nya produkter med fokus på sensitive skin.

Burt's Bees Moisturising Hand Cream For Very Dry and Sensitive Skin

Formulerad för att ge näring till även de mest extrema fallen av torra och känsliga händer är denna lättabsorberade handkräm kliniskt bevisad att ge fukt hela dagen och stärka hudens barriär för att bevara fukten som redan finns naturligt i huden. Aloe vera och rismjölk paras ihop med näringsgivande Baobabolja i denna parfymfria formula som lämnar händerna mjuka och lena. Handkrämen är utvecklad av dermatologer och certifierad av National Eczema Association Seal of Acceptance.

Applicera frikostligt efter en kvällsdsuch eller närsomhelst för ljuvligt mjuka och lena händer dygnet runt!

159 kr/70 g.

Burt's Bees Moisturising Body Lotion for Very Dry and Sensitive Skin

Formulerad för att ge näring till extremt torr och känslig hy är denna milda, parfymfria body lotion kliniskt bevisad att ge fukt hela dagen samt återuppbygga extremt torr hud och hudens fuktbarriär. Dess snabbabsorberande formula med aloe vera, rismjölk, jojobaolja och sheasmör lämnar din hud mjuk, len och återfuktad från topp till tå. Denna icke-kladdiga, 98,8% naturliga formula utvecklades tillsammans med dermatologer och har mottagit certifiering av National Eczema Association Seal of Acceptance. Den är även Leaping Bunny-certifierad och förpackningen är återvinningsbar.

Applicera generöst och smörj in hela kroppen varje dag.

169 kr/175 ml.

Ovanstående produkter finns tillgängliga från och med oktober på alla apotek men framförallt Kronans Apotek samt Apotek Hjärtat.
Högupplösta bilder hittar du i Graaf Ledin PR agencys bildbank.