APRÍ Sportswear lanserar nya generationens sportmode med banbrytande teknologi

APRÍ Sportswear lanserar nya generationens sportmode med banbrytande teknologi

Vi är stolta över att presentera APRÍ Sportswear, ett nytt alternativ inom tränings- och loungekläder som kombinerar överlägsen kvalitet och tidlös design med innovation. Med växtbaserade, luktmotverkande behandlingar som minimerar behovet av att tvätta, skapar APRÍ högkvalitativa produkter till både dam och herr.

-”Vi vill förändra marknaden och inspirera, utbilda och utmana både kunder och andra varumärken genom att stå för hög kvalitet, grym passform, transparens i produktionskedjan och ett proaktivt miljötänk. Detta gör vi genom att skapa slitstarka plagg med växtbaserade behandlingar som gör att man inte behöver tvätta lika ofta.” berättar Evelina Boström, grundare och produktchef.

APRÍ Sportswear introducerar ny teknologi i träningsindustrin genom att erbjuda slitstarka produkter med europeiskt växtbaserade behandlingar som skyddar plaggen mot svettlukt etc. Dessa banbrytande behandlingar fångar upp dålig lukt utan att det sätter sig i plaggen och ger dig möjlighet att tvätta dina kläder mer sällan och vid lägre temperaturer. Detta sparar inte bara energi, vatten och tid, utan förlänger också plaggens livslängd. Dessutom minimeras utsläpp av partiklar och mikrofiberföroreningar.

”Vi är otroligt glada över samarbetet med APRÍ", säger Kristoffer Ekman, medgrundare av Nordshield. "Vårt uppdrag på Nordshield har från första början varit att utnyttja naturens kraft för att förbättra vardagen. Genom att samarbeta med APRÍ-teamet kan vi erbjuda vår avancerade teknik för att motverka odör till en bredare publik, vilket förbättrar livslängden för deras redan exceptionellt högkvalitativa kläder. APRÍ delar samma värderingar och attityd som vi vill förknippas med, vilket gör att det här samarbetet passar perfekt."

APRÍs höga kvalitet börjar med det noggranna urvalet av textilier och leverantörer. De arbetar med producenter som delar deras vision och engagemang för slitstarka och kvalitativa kläder som håller över tid. Produkterna tillverkas i Portugal med hög standard genom hela produktionsprocessen.

”Många är medvetna om vad man stoppar i sig, men få tänker nog på vad man faktiskt har på sig. Vi på APRÍ har valt långa textilfibrer och växtbaserade behandlingar på våra kläder. Detta bidrar till att kläderna håller längre och minimerar utsläpp vid tvätt. Att välja växtbaserat är inte en självklarhet inom industrin, men det är en självklarhet för oss.” berättar Evelina Boström.

APRÍ Sportswear tar sitt ansvar för framtiden på största allvar, med målet att inspirera fler att göra medvetna val. De val som görs idag har en inverkan på morgondagen, både kortsiktigt och långsiktigt. Med medvetna beslut angående både material och behandlingar i sina produkter sätter APRÍ en ny standard.

För mer information, vänligen kontakta:

Graaf Ledin PR
josefin@graafledin.com