AnneMarie Börlind lanserar ny ansiktsserie ROSE NATURE

AnneMarie Börlind lanserar ny ansiktsserie ROSE NATURE

I över 50 år har hudvårdsmärket AnneMarie Börlind levererat ekologisk hudvård. Med dokumenterad effekt, socialt ansvar och hållbar utveckling i råvaruledet gör Börlind till ett varumärke som står för skönhet med gott samvete. Nu utökar de sitt sortiment och lanserar deras nya ansiktsserie, ROSE NATURE.

ROSE NATURE serien arbetar systematiskt med för tidigt åldrande eller åldrande som orsakats av skärmexponering och stress. Den passar normal hy i åldersgruppen 25-40 som allt som oftast har en aktiv och intensiv livsstil. Utvecklad in-house av Börlind innehåller denna serie ett PR ros-komplex bestående av pion, black forest-ros och ros från Jeriko. Den består av fem veganska produkter vars gemensamma fokusområden är att reducera den skadliga effekten av blått ljus samt att skydda mot synliga stressreaktioner såsom rodnad.

ROSE NATURE Cleansing Gel to Milk - Denna högt effektiva olja-till-gel textur rengör försiktigt och noggrant samt tar bort orenheter och makeup. Angriper för tidigt åldrande eller åldrande orsakat av skärm/stress samt ökar cellernas förmåga att rena sig. Macadamiaolja lämnar huden mjuk. Massera in med cirkulära rörelser på torr hud morgon och kväll, skölj av.

Pris: 349 kr/125ml

ROSE NATURE Blue Light Protection Spray - En lätt kylande spray som försäkrar att din hy har en fräsch lyster efter rengöring. Skaka väl före användning. Oliv agerar som en antioxidant. Håll 8 cm från ansiktet och spraya på ansikte och dekolletage.

Pris: 449 kr/100 ml

ROSE NATURE Cooling Spa Eye Cream-Gel - Fyller ut huden kring ögonen och ger trötta ögon en pigg look. Chargasvampen gör huden fräsch efter bara en applicering, efter 5 dagar som en spasemester. Applicera kring ögonen (inte på ögonlocket) morgon och kväll.

Pris: 749 kr/15 ml

ROSE NATURE Supreme Glow Face Cream - Denna gel-kräm med Luminescine lämnar huden med lyster och glow. Applicera efter rengöring morgon och kväll på ansikte och dekolltage. Massera försiktigt in.

Pris: 649 kr/50 ml

ROSE NATURE Night Repair Drops - Dessa förnyande droppar bevarar hudens melatoninnivå. Applicera kring ögonen (inte på ögonlocket) morgon och kväll.

Pris: 549 kr/30 ml

ROSE NATURE går hand i hand med hållbarhet och produkten innehåller inte en insert utan har en QR kod som kan skannas för mer detaljerad information. Packeteringen består av upp till 70% trä från Bacl Forest och har alltid en kort transportsträcka vilket innebär att koldioxidutsläppet är minimalt i tillverkningen av denna serie.

Hela AnneMarie Börlind nya ansiktsserie finns att köpa från mitten av oktober på Lyko, Bangerhead och Eleven.

Högupplösta bilder finns på vår bildbank.