Så underhåller du ditt blonda hår i sommar!

Så underhåller du ditt blonda hår i sommar!

5 produkttips från Moroccanoil som gör underverk för blonda sommarhår!

Våren är äntligen här och de varma sommardagarna känns allt närmare. På Graaf Ledin PR smygstartar vi sommaren med Moroccanoils produkter vars ikoniska signaturdoft – som är en blandning av kryddig bärnsten och söta blommiga toner – tar oss till medelhavet och varmare dagar. Under sommaren behöver vårt blonda hår lite extra kärlek och omsorg för att bibehålla sin ton och glans. Här finner du några härliga produkttips som tar hand om blont hår under sommaren och får håret att se välmående och friskt ut.

(Nyhet) Moroccanoil Blonde Perfecting Purple Shampoo & Conditioner 200 ml/ 259 kr styck
Med lila pigment motverkar denna duo gula nyanser som resulterar i oönskade koppartoner i blonda hår. Både schampo och balsam nnehåller arganolja som ger kraft djupt in i hårstråt, reparerar och förseglar håret. Ett måste för att bibehålla en klar, blond nyans!

Schamponera håret med Purple Shampoo och skölj, applicera sedan Purple Conditioner och låt verka i 1–2 minuter. För mer nyans och toning, låt verka i håret i upp till 5 minuter. Skölj noggrant.

Moroccanoil Weightless Hydrating Mask 250 ml/ 449 kr
Sol och salta bad kan göra håret extra torrt och livlöst. Motverka detta med Moroccanoil Weightless Hydrating Mask som är en viktlös fuktgivande mask för hår som behöver fukt och vård. En 5-minuters behandling som verkar återupplivande, djupt återfuktande och mjukgörande, samtidigt som den avsevärt förbättrar hårets textur, spänst, glans och hanterbarhet.

Moroccanoil Volumizing Mist 160 ml/ 299 kr
Denna mist är ultimat för alla sommarstylingar! Lätt som luft ökar den volymen så att håret blir upp till 50% fylligare och skapar volym som håller i upp till 72 timmar. Misten bibehåller hårets elasticitet med lätt stadga utan för mycket produktkänsla.

Moroccanoil Light Treatment 100 ml/ 349 kr
Moroccanoil Light Treatment är speciellt framtagen för fint, torrt, färgbehandlat hår. En revolutionerande hårprodukt för styling, finish och förbehandling. Dess unika formula som lätt absorberas av håret gör håret mjukt, lätthanterligt och tar effektivt bort frizz. En fantastiskt multi-produkt som hjälper till att stärka håret, återställa glans och mjukhet som dessutom passar perfekt i strandväskan!

För pressprover eller mer information om Moroccanoil kontakta Graaf Ledin PR:

Josefin Graaf
josefin@graafledin.com