Största sport- & hälsomässan i Sverige öppnar på torsdag

Största sport- & hälsomässan i Sverige öppnar på torsdag

Med en trumpetfanfar invigs GöteborgsVarvet 2012 på torsdag. Klockan 11.00 öppnar nummerlappsutdelningen och dessutom den stora mässan GöteborgsVarvet Sport & Hälsa.

Över 80 000 besökare väntas under fyra dagar till de runt 60 utställarna som samsas om 2 000 kvadratmeter i Frölundaborg och Friidrottens Hus.

- Besöksmässigt är det den största sport & hälsomässan i Sverige, säger Madelene Aronsson, mässansvarig.

Förra året såldes varor för över 20 miljoner och mässan har blivit en viktig samlingsplats för branschen. Utställarna satsar såväl stort, den största montern är på 650 kvadrat, som smått, den minsta är på fyra kvadratmeter.

- På mässan kan man se den senaste tekniken och de vassaste prylarna. Produkter och tjänster inom sport, träning, spa, hotell, träningsresor, idrottsevenemang finns här, berättar Madelene Aronsson.

Mässan har fri entré och är öppen för såväl löpare som andra intresserade.

Fler upplysningar:
Bo Edsberger, tävlingsledare 070-772 78 89