​GP Batteries ny evenemangspartner till Göteborgsvarvet

​GP Batteries ny evenemangspartner till Göteborgsvarvet

GP Batteries blir nu evenemangspartner till världens största halvmaraton, Göteborgsvarvet. Under loppet kommer batteriföretaget höja upplevelsen för deltagare och publik med olika aktiviteter längs bansträckningen.

För GP Batteries var det en självklarhet att gå in som evenemangssponsor inför 2017 års lopp. Med ett nyligen framtaget koncept som uppmanar till laddning i alla former, vill batteriföretaget stötta en aktiv livsstil långt från vägguttag.

- Lika viktigt som vi tycker det är att ladda sina prylar, tycker vi det är att ladda sina egna batterier. Och hur gör man det bättre än att röra på sig? Sponsringen av Göteborgsvarvet ligger helt i linje med hur vi vill driva grön energi, säger Angelica Johansson, Brand Sales Manager GP Batteries.

GP Batteries arbetar för att göra laddningsbart till det självklara valet, även när det kommer till vanlig batterianvändning. Inte bara för att laddningsbara batterier är ett bättre val för miljön men också för att det underlättar att alltid ha batterier hemma eller på kontoret. Portabel laddning, som exempelvis powerbanks, är ett bra komplement till väggsladdar för att kunna leva ett friare liv där du alltid har laddade prylar oavsett var du befinner dig; på väg till och från jobbet, på söndagspromenaden eller löprundan.

- Vi ser mycket fram emot samarbetet med GP Batteries. Laddningsbara batterier passar bra in i vårt hållbarhetsarbete och de aktiviteter som GP Batteries planerar göra under Varvet kommer att stärka folkfesten runt evenemanget ytterligare. En jättebra kombination och en bra grund för samarbetet, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

I GP Batteries tält i Slottsskogen den 20 maj kommer publiken kunna göra egna heja-skyltar för att de skall kunna ge ännu mer energi till löparna. I startfältet kommer GP Batteries även bidra med speciella "farthållare", löpare som hjälper andra löpare att hålla ett visst tempo.

Angelica Johansson, Brand Sales Manager ,GP Batteries, 031-799 16 00.
Bo Edsberger, Varvsgeneral Göteborgsvarvet, 070-772 78 89.

GP Batteries är världens största producent av laddningsbara batterier. GP Batteries arbetar ständigt med att förbättra sina produkter för att göra ditt liv enklare. De kapar sladdar, väljer bort onödiga väggkontakter och utvecklar batteritekniken för att du ska kunna ta med kraften ut i naturen, på resan eller joggingrundan.

Foto: Marathonfoto