GöteborgsVarvets mässa större än någonsin

GöteborgsVarvets mässa större än någonsin

I dag öppnar mässan GöteborgsVarvets Sport&Hälsa, större än någonsin.

– Friidrottens Hus räcker inte längre till, så i år har vi utökat och använder oss även av Frölundaborg, berättar Madeleine Aronsson, mässansvarig.

Det innebär att utställningsytan har vuxit med 700 kvadratmeter. En yta som huvudsponsorn adidas, som satsar stort på GöteborgsVarvet, bokat.

– Tack vare det nya utrymmet har vi kunnat ta in nya utställare. Trots det har det varit fullbokat sedan länge, säger Madeleine Aronsson.

Förra årets räknades 80 000 besökare in och GöteborgsVarvet Sport&Hälsa är därmed en av Sveriges mest välbesökta mässor. I fjol såldes varor för cirka 18 miljoner under fyra dagar.

I år deltar 59 utställare från olika branscher med produkter relaterade till löpning och hälsa; kläder, skor, kosttillskott, sportmagasin, arrangörer med mera och mässan är naturligtvis öppen för alla, även de som inte springer GöteborgsVarvet.

Öppettider:
Torsdag 19 maj 11-21:00
Fredag 20 maj 09-21:00
Lördag 21 maj 09-18:00
Söndag 22 maj 09-15:00

Madeleine Aronsson, mässansvarig 070-772 96 68
Bo Edsberger, tävlingsledare, 070-7727889
Göran Byhlin, presschef 070 559 02 37

GöteborgsVarvet, som mäter en halv maraton, avgörs den 21 maj 2011 för 32:a gången sedan premiären 1980. Under GöteborgsVarvshelgen genomförs även Stav, Special, Mellan, Lilla och Mini GöteborgsVarvet.Totalt förväntas cirka 75 000 löpare delta i något av Varvsloppen under GöteborgsVarvshelgen 20-22 maj 2011.