Succé-Boléro till Tyskland

Lämnar GöteborgsOperan efter helgen Dansföreställningen 3xBoléro och GöteborgsOperans Balett hyllades av en enig kritikerkår efter förra helgens premiär. Redan nästa vecka gästspelar 3xBoléro på Movimentos Festival i Wolfsburg i Tyskland. Göteborgarna får därmed skynda sig att se succéföreställningen i Göteborg. En totalt enig kritikerkår hyllade dansföreställningen 3xBoléro och GöteborgsOperans Balett efter förra helgens premiär. ”Formidabel fullträff. En helaftons-knockout” skrev DN, ”Friskt och busigt. Rena våryran!” skrev GP, ”Ett genidrag av nye balettchefen Johannes Öhman” skrev SvD bl a. Redan på tisdag nästa vecka åker GöteborgsOperans Balett till den berömda Movimentos Festival i Wolfsburg i Tyskland för ett fyra dagar långt gästspel med den hyllade föreställningen. Det innebär att göteborgarna får skynda sig att se 3xBoléro. Tre föreställningar ges denna vecka och sedan återstår bara en föreställning den 3 juni. Det blir dock en fortsättning nästa säsong. Förutom ett gästspel på Dansens Hus i Stockholm i november åker 3xBoléro på turné i Västra Götalandsregionen under hösten och återkommer till GöteborgsOperans Stora scen om ett år. Med vänlig hälsning Marcus Gorne Pressansvarig GöteborgsOperan Tel 031 10 80 35 marcus.gorne@opera.se Marcus Gorne Pressansvarig/ Press Officer GöteborgsOperan AB Christina Nilssons Gata 411 04 Göteborg Sweden Phone: +46 31 10 80 35 Fax: +46 31 701 06 80 E-mail: marcus.gorne@opera.se www.opera.se