Kenneth Orrgren kvar som VD till halvårsskiftet 2006.

Vid förmiddagens sammanträde med GöteborgsOperans styrelse meddelade styrelseordförande Gunnar Larsson att Kenneth Orrgren blir kvar ytterligare sex månader på VD-posten. – Jag bad Kenneth Orrgren att tänka på detta och han har nu tackat ja. Det var med stor glädje jag mottog hans besked, säger Gunnar Larsson. Kenneth Orrgren meddelade i slutet av april i år att han hade för avsikt att avgå som VD vid årsskiftet 2005/2006. Rekryteringsprocessen för att hitta hans efterträdare är i full gång, men för att få fram rätt person vill GöteborgsOperans styrelse ha mer tid på sig. – Den här typen av beslut ska man inte forcera. Dessutom är det bara positivt för GöteborgsOperan att Kenneth Orrgren blir kvar spelåret ut, säger Gunnar Larsson. För ytterligare frågor, var vänlig kontakta ordförande i GöteborgsOperans styrelse, Gunnar Larsson på 0702-79 79 40 eller VD Kenneth Orrgren på 0705-23 39 35. Med vänlig hälsning, GÖTEBORGSOPERAN Christina Bjerkander 031-10 80 35