GöteborgsOperan ger stor julkonsert i Skövde den 7 december

GöteborgsOperan ger stor julkonsert i Skövde den 7 december

Onsdagen den 7 december ger GöteborgsOperan stor julkonsert på Skövde Stadsteater. Med orkester, kör och solister på scen spänner programmet från opera och musikal, till klassiska stycken och älskade julsånger.

Med några veckor kvar till jul bjuder GöteborgsOperan in till en mysig kväll av uppladdning, samvaro, högklassig musik och sång. Från klassiska stycken som Corellis underbara Julkonsert, arior och duetter ur kända operor och musikaler, till julsånger som Jul, jul, strålande juloch givetvis: O helga natt.

Julkonserten är skapad speciellt för Skövde Stadsteater och sammanlagt medverkar över 50 personer på scen: körsångare, solister och musiker från GöteborgsOperans Orkester.

Julkonsert i Skövde

Onsdag 7 december kl 19.00

Stadsteatern, Skövde Kulturhus

Längd: Ca 2 timmar inkl. paus