E.ON Sverige ny huvudsponsor för GöteborgsOperan

GöteborgsOperan AB har tecknat ett nytt samarbets- och huvudsponsorsavtal med E.ON Sverige AB. Avtalet är treårigt och gäller från den 1 januari 2008. - Vi är mycket stolta och glada över samarbetet med vår nya huvudsponsor E.ON Sverige. Att det dessutom är ett företag med huvudkontor utanför Västra Götalandsregionen är ett talande bevis på det utbredda intresset för GöteborgsOperan, säger Peter Hansson, vd för GöteborgsOperan. - GöteborgsOperan är ett mycket intressant operahus och vi är mycket glada för möjligheten att inleda ett nära samarbete. Det blir också det första stora sponsringssamarbetet inom kultur för oss i Göteborgsområdet. För E.ON är landets andra största stad en viktig region och därför är våra satsningar här bara logiska, säger Håkan Buskhe, koncernchef i E.ON Sverige. GöteborgsOperan ser sponsring som ett strategiskt viktigt och långsiktigt samarbete som kan vidareutveckla den ordinarie verksamheten och ta ytterligare steg mot visionen att bli ett av Europas mest intressanta operahus. - Sponsorsavtalet har många dimensioner, exempelvis blir våra huvudsponsorer ambassadörer för GöteborgsOperan mot sitt eget kontaktnät, säger Peter Hansson. GöteborgsOperan erbjuder organisationer och näringsliv en unik möjlighet att associeras med ett av Sveriges starkaste varumärken inom kultur- och nöjesbranschen. GöteborgsOperans övriga huvudsponsorer är Göteborgs Hamn, SKF och Volvo. För ytterligare frågor och kontakt: Marcus Gorne, pressansvarig GöteborgsOperan, 031-10 80 35, 0768-01 80 35 Håkan Buskhe, koncernchef E.ON Sverige, 0702-79 52 20 Stina Liljekvist, sponsorchef E.ON Sverige, 0706-63 50 86