Mary Poppins rollista klar - barnen återstår

Måndagen den 31 mars släpptes höstens biljetter till GöteborgsOperans kommande musikal Mary Poppins. Nu är också rollbesättningen klar där namn som Monica Einarson och My Holmsten kompletterar de tidigare klara huvudrollerna. 10-11 april hålls audition för de två stora barnrollerna. GöteborgsOperan blir den tredje scenen i världen efter London och Broadway som får sätta upp musikalen Mary Poppins, byggd på P L Travers böcker och den klassiska Disneyfilmen. Det blir en föreställning full av magi och dans i regi av Stina Ancker. Mary Poppins har premiär den 18 oktober på GöteborgsOperans Stora scen och spelas 68 föreställningar fram till den 14 mars 2009. Nu är biljetterna till höstens föreställningar släppta. Sedan tidigare är det klart att Linda Olsson gör huvudrollen som Mary Poppins och Magnus Borén hennes dansante sotarvän Bert. Nu är också övriga roller tillsatta. Mamman och pappan i familjen Banks kommer att spelas av Sven Angleflod och Nina Norblad. Kokerskan Mrs Brill görs av My Holmsten, pappans barndomsnanny Miss Andrew av Monica Einarson och familjens betjänt Robertson Ay kommer spelas av David Lundqvist. GöteborgsOperans solister Ingahlill Gauffin Wagelin, Lars Hjertner, Sten Pernmyr och Mia Ringblom Hjertner samt koristerna Mio Netzler, Mikael Simlund, Björn Thudén och Sven Törnell finns också med i rollistan liksom musikalartisterna Hanna Brehmer, Karolin Funke, Joacim Hedman och Carina Söderman. I ensemblen ingår GöteborgsOperans korister Marcus Liljedahl och Tore Sverredahl, GöteborgsOperans Baletts dansare Isabel Fortes samt musikalartisterna Tobias Ahlsell, Malin Brandeby, Sara Englund, Pierre Hagman, David Ingham, Cynthia Kai, Anette Korre Paulsson, Karolina Krigsman, Magnus Lundgren, Linda Pettersson, Sindre Postholm, Robert Sillberg, Malena Tuvung och Anna Werner. Två stora roller återstår och det är familjens barn - en pojke och en flicka i åldern 9-11 år. Marcus Gorne Pressansvarig/ Press Officer GöteborgsOperan AB Christina Nilssons Gata 411 04 Göteborg Sweden Phone: +46 31 10 80 35 Fax: +46 31 701 06 80 E-mail: marcus.gorne@opera.se