Heldag med graffiti på Göteborgs Konsthall

GÖTEBORGS KONSTHALL Alltid fri entré Under december månad har konsthallen stängt för omhängning men under tiden anordnar vi en mängd programaktiviteter. FREDAG 7 DECEMBER KL 11-20 Plattform Art Link GRAFITTA Göteborgs Konsthall bjuder in graffitikonstnärerna Blue, Ollio, Sceb och Ekta från Göteborg tillsammans med Disey, Karma och Ikaroz från Stockholm att måla stora salen live inför publik. Dessa konstnärer, som idag även är verksamma inom mode, design, musik och poesi tillhöra några av de mer namnkunniga inom svensk graffiti där några av dem varit verksamma sedan 1980-talet. Resultatet av denna heldag blir en enorm väggmålning som kommer att rama in all vår programverksamhet under december. FRI ENTRÉ! - - - - - - - SÖNDAG 9 DECEMBER KL 11-17 Plattform Kom in! FAMILJEDAG Skapa en kollektiv väggmålning Under söndagen håller konstnärerna Magdalena Rapala och Kajsa Stina Eldh i en workshop. Hela familjen kan låta sig inspireras av vår nymålade graffiti i stora salen och sedan ta tillfället i akt och måla själva på väggarna i ett av våra rum. Alla får måla högt upp på väggen eller nere vid tröskeln, tillsammans hela familjen eller var för sig… Jobba vidare på någon annans bild, måla över den eller inta en tom yta och tillsammans skapa en kollektiv väggmålning! Varje hel timme ges en kortare inspirationsvisning med exempel på väggmålning från stenåldern fram till idag. Göteborgs Konsthall står för färgen men man får tänka på att ta med sig egna skyddskläder. FRI ENTRÉ! - - - - - - - FÖR MER INFORMATION Andréas Hagström Email: andreas.hagstrom@kultur.goteborg.se Tel: 031 368 34 56 Eller besök vår hemsida där du kan läsa mer om konsthallens programverksamhet under december: http://www.konsthallen.goteborg.se - - - - - - - Göteborgs konsthall Götaplatsen SE-412 56 Göteborg Sweden Tel/Phone: +46 (0) 31 368 34 50 Fax: +46 (0) 31 368 34 59 info.konsthallen@kultur.goteborg.se http://www.konsthallen.goteborg.se

Nationell och internationell samtidskonst

Göteborgs Konsthall ligger vid Götaplatsen i centrala Göteborg. Konsthallen presenterar grupp- och soloutställningar med svenska och internationella konstnärer som visar mångfalden inom den samtida konsten. Parallellt arrangeras konstnärssamtal, skollektioner, filmvisningar och andra programaktiviteter. Göteborgs Konsthall har alltid fri entré och fria visningar.

Göteborgs Konsthall

Götaplatsen