Slottsskogskonsert med Göteborgs Symfoniker och Carin Hjulström!

Söndag 10 juni kl 14 ger Göteborgs Symfoniker sin årliga konsert i Slottsskogen med ett pärlband av klassiska sommarfavoriter. Alexander Hanson dirigerar och Carin Hjulström är presentatör. På programmet står bland annat Peterson-Bergers Frösöblomster, Griegs Våren, Jean Francaixs finstämda L’horloge de flore (”Blomklockan”) med orkesterns solooboist Mårten Larsson som solist och Tjajkovskijs Blommornas vals – blomtemat är givet när vi firar Carl von Linnés 300-årsjubileum. Program Kl 10 börjar festligheterna med en barntävling vid Stora dammen bredvid scenen, ett arrangemang i samarbete med m2, Världsnaturfonden och Slottsskogen. Tävlingen är öppen till kl 13. Kl 13.15 blir det Melodiquiz med Carl von Linné själv som konferencier. Här gäller det att gissa musik och svara på frågor med fina prisvinster, bland annat roomstyling av ditt eget rum, en resa i Linnés spår till England, Frankrike eller Holland samt en nyårsresa till Wien med bal och konsert. Tag med mobiltelefon för att sms:a ditt svar. Kostnaden är 20 kr som oavkortat går till Världsnaturfonden. Prisvinnarna meddelas direkt efter konserten, ca kl 15. Kl 14 börjar själva konserten med Göteborgs Symfoniker, dirigenten Alexander Hanson och presentatören Carin Hjulström. Efter omkring en timmes härlig musik avslutas dagen med att vi presenterar vinnarna i vår melodiquiz. Välkomna! För mer information, kontakta: Stefan Nävermyr, redaktör & pressinformation, tel 031 - 726 53 45, 0702-18 20 77 www.gso.se