Göteborgs Symfoniker spelar hos Stadsmissionen och på Frölunda Torg

Göteborgs Symfoniker spelar hos Stadsmissionen och på Frölunda Torg

Häng med på pop-up-konsert med Göteborgs Symfoniker under Göteborgs Kulturkalas! Under två dagar i augusti bjuder Sveriges Nationalorkester på gratiskonserter med musik full av glädje. Orkestern dyker upp både hos Göteborgs Stadsmission och mitt i shoppingen på Frölunda Torg.

- Äntligen får vi komma ut och möta folk på gator och torg. Vi älskar att välkomna publiken till det vackra konserthuset vid Götaplatsen, men det är något speciellt att spela på andra ställen i Göteborg, säger Anna-Karin Larsson, vd för Göteborgs Symfoniker.

Konsertprogrammet består av två av Mozarts absoluta klassiker: den fartfyllda ouvertyren till Figaros bröllop och den välkända symfoni nr 40. Dessutom blir det toner av Edvard Grieg. Som dirigent ser vi Joachim Gustafsson, en kär vän till orkestern sedan många år och bland annat ledare för Orquesta Filarmónica i Bogotá, Colombia.

Den 29 augusti gästar Symfonikerna St Johanneskyrkan i Masthugget där Stadsmissionen driver kafé. Den 30 augusti är det dags för shoppingsugna på Frölunda Torg att för tredje året i rad njuta av orkestern inne i köpcentret.

- Göteborgs Symfoniker bjuder på musik av bästa sort och vi ser fram emot att ses! säger Anna-Karin Larsson.

Kostnadsfria biljetter till St Johanneskyrkan 29 augusti kan hämtas från tisdag 27 augusti hos Göteborgs Stadsmission på Stigbergsliden 6. Besökare på Göteborgs Stadsmission har förtur.