Rollistorna klara för våren 2008 på Göteborgs Stadsteater!

Redan i våras var det klart med rollerna för Björn Runges nyskrivna Night Rider. De fyra rollerna är specialskrivna för Anna Bjelkerud, Magnus Krepper, Lisa Lindgren och Nina Zanjani. Björn Runges dagbok över repetitionsarbetet finns att läsa på vår hemsida. En stor och härlig ensemble samlades i förrgår för kollationering av Rysk Roulette. I spelårets komedi görs den desperate Semjon av Eric Ericson. I de andra rollerna ses Bengt C W Carlsson, Eivin Dahlgren, Marie Delleskog, Peter Harryson, Åsa-Lena Hjelm, Carina M Johansson, Hilda Lundgren, Mattias Nordkvist och Anna Persson. De röster som ställer Niklas Rådströms fråga ”-Varför ingrep ingen när det hände?” i De onda är skådespelarna Carina Boberg, Henric Holmberg, Joel Holmgren och Christel Körner. ”Ett dygn på Manhattan i jakt på livet” skildras i Storstadsljus av Howard Korder. Som de två varuhusexpediterna Lilian och Rose ses Sara Sommerfeld och Ruth Vega Fernandez. Övrig ensemble: Karin Knutsson, Per-Anders Ericson, Bahador Foladi, Ashkan Ghods, Sverrir Gudnason, Johan Karlberg, Örjan Landström, Henrik Myrberg och Thomas Nystedt. Sverrir Gudnason och Ruth Vega Fernandez är bekanta för oss genom TV-serien Upp till kamp. Anna Ternheim gör musiken till föreställningen. Den flerfaldigt prisbelönta musikern har fått tre Grammisar och två P3-Guld för bl a "Bästa kvinnliga artist". I Mirja Unges nyskrivna Mariella medverkar Emelie Jonsson, Mattias Nordkvist, Mia Höglund-Melin, Eivin Dahlgren och praktikanten Elisabeth Wernesjö. För ytterligare information vänligen kontakta marknadsavdelningen, Göteborgs Stadsteater. Ulrika Sonn, marknadschef 031-708 70 11 ulrika.sonn@stadsteatern.goteborg.se Elin Högberg, marknadsavdelningen 031-708 71 14 elin.hogberg@stadsteatern.goteborg.se Åsa Friberg, marknadsavdelningen 031-708 71 15 asa.friberg@stadsteatern.goteborg.se