Lars Demian och David Tallroth kommer till Göteborgs Stadsteater i oktober med konserten Lars Demian, Tallroth och Meyerson.

Lars Demian, Tallroth & Meyerson till Göteborgs Stadsteater – bjuder på ”Stugfeber – the Concert”

Hösten 2023 gjorde Lars Demians musikal Stugfeber succé på Göteborgs Stadsteater. I oktober gör Demian med sin vapendragare David Tallroth och Love Meyerson ett turnéstopp på teatern för två konsertkvällar. Dessutom bjuder man, speciellt för Göteborg, på Stugfeber – the Concert med skådespelare från föreställningen.

Lars Demian, känd för sina dråpliga visor om livet och samhället, ger oss här såväl gamla guldkorn, nya sånger som en och annan cover. Han ackompanjeras av sig själv och multiinstrumentalisten David Tallroth. Duon har också fått förstärkning av Love Meyerson. Alla tre medverkade i Stugfeber. Det utlovas musikaliska egenheter, gott humör och snygga kostymer.

Efter paus brakar Stugfeber- the Concert lös. Lars Demians musikal Stugfeber i regi av Hugo Aavaranta Hansén fullkomligt knockade Göteborgspubliken hösten 2023. Tillsammans med skådespelare från ensemblen bjuds det på låtar från musikalsuccén.

– Vi, jag David och Love ser med både spänning och nyfikenhet fram emot att få komma tillbaka till Göteborgs Stadsteater för att framföra en konsert i två delar. Först en vanlig Demian-konsert med allt vad det innebär, sen paus och en andra del med musik och låtar från musikalen, säger Lars Demian.

Som en av landets mest egensinniga artister har Demian med sina satiriska visor fått en trogen publik. Hans musik har drag av tango, folkrock och blues. Han skivdebuterade med albumet Pank 1990, är grammisvinnare och har även tilldelats Fred Åkerström- och Evert Taube-stipendierna. Under sin karriär har Demian gett ut ett 10-tal album.

Medverkade i föreställningen Stugfeber gjorde skådespelarna Anna Bjelkerud, Fredrik Evers, Karin de Frumerie, Jesper Söderblom och Caroline Söderström samt musikerna Lars Demian, Love Meyerson och David Tallroth.

Lars Demian, Tallroth & Meyerson
Med Stugfeber – the Concert
11 och 12 oktober på Studion

På scen
Lars Demian: sång, piano, banjo och gitarr
David Tallroth: bastuba, trummor, trumpet, gitarr, banjo, slagverk, sång med mera.
Love Meyerson: trummor, slagverk, dragspel, klaviatur med mera.
Samt skådespelare från Stugfeber