Höstens sista Fingret i ögat-seminarium!

Måndag 3/12 2007 kl.18.00 kan du få allt det här för bara en kostnad av 20 :-!!! ETNIFIERINGEN AV KONST OCH KULTUR ”Invandrarförfattare” eller ”rösten från förorten” – begrepp som används i kulturdebatten, ofta välmenande för att skapa bredd och mångfald. Johannes Anyuru och Farnaz Arbabi, är två i samtiden mycket hyllade och begåvade unga konstnärer. De diskuterar hur deras konst tas emot och hur de själva uppfattar sitt skapande i förhållande till omvärlden. Ett samtal mellan Farnaz Arbabi, dramatiker och teaterregissör till bland annat Invasionoch Utvandrarnsamt Johannes Anyuru, poet till Det är bara gudarna som är nya och Omega KONSERT MED ANNI ROSSI Anni Rossi har sakta men säkert byggt upp ett rykte om att vara en i särklass speciell live-artist. Ryktet nådde det engelska bandet Electrelane, med resultat att Anni under november varit förband åt dem på deras allra sista UK-turné. Med sin viola (”it´s a viola, not a violin”), sin härliga knirkliga stämma ackompanjerad med hälstamp- är Anni Rossi redo att trollbinda Göteborgs publik den 3:e december på Göteborgs Stadsteater. Det är inget till fälle att hon blir sammankopplad med artister som Devendra Banhart och Joanna Newsom, men vi vill påpeka att hon tar det bästa från båda och skapar något helt unikt! “Her unusual sound has landed her gigs at more experimental venues and alongside a slew of noise acts, as well as comparisons to the bay-area based freak folk movement headlined by acts like Devendra Banhart and the harp-playing wailer Joanna Newsom. But to Rossi and to a growing number of diverse fans; she’s doing something all her own.” - Los Angeles Alternative One thing I noticed right away was the similarities in voice and performance who’s recently captured the hearts of nearly every blogger and indie kid out there (including myself), Joanna Newsom. Replace the harp with a viola, and you’re getting an idea of what she sounds like." - Music For Kids Who Can't Read Good CHRISTIAN PALLIN GÄSTAR STADSTEATERN MED SIN KLUBB KOLONI Efter spirituella tankar och toner är det bara att genom Klubb Kolonis trygga försorg hänga i stans skönaste bar, blicka ut över stjärnspridd decemberhimmel och ljusprydd Aveny - möjligtvis med oroande perspektiv från en och annan 70-tals film. Obs! Insläpp kl. 18.00 & kl. 20.00. Entré vid dörren. Förköp: Stadsteaterns bilj.kassa eller ring 031-7087001. PRESSKONTAKT Mina Friberg Nya Studion & Fingret i Ögat Göteborgs Stadsteater Tfn mobil och fast: +46 (0)31 -7087002 mina.friberg@stadsteatern.goteborg.se