Göteborgs Stadsteater presenterar stolt spelåret 2010-2011:

Varmt välkomna till presskonferens torsdag 6 maj kl.11.00. Vi presenterar det kommande spelåret och på plats finns teaterns konstnärliga ledare Anna Takanen samt regissörer, dramatiker och skådespelare för säsongen 2010-2011. Det ges smakprov ur valda delar och därefter blir det tillfälle till enskilda intervjuer.

-Efter ett framgångsrikt spelår som befäste Göteborg som Sveriges teaterhuvudstad, höjer vi nu ribban ytterligare. Vi erbjuder mer nyskriven svensk dramatik än någonsin, även på Stora Scen. Vi kan presentera några av Sveriges mest intressanta dramatiker och mest spännande regissörer, säger Göteborgs Stadsteaters konstnärliga ledare, Anna Takanen.

Presskonferens inför spelåret 2010-2011

Tid: Torsdagen den 6 maj klockan 11.00