Bild: Frihamnsdagarnas webbplats.

Pressinbjudan: Göteborgs ledande energipolitiker Live-labbar på Frihamnsdagarna

På fredag, den 26 augusti, har Göteborg Energi samlat Göteborgs ledande energipolitiker till ett ”Live-lab” på Frihamnsdagarna. Istället för en traditionell debatt vill vi skapa en konstruktiv workshop kring hur Klimatkontrakt 2030 ska förverkligas.

Göteborgs Stad har skrivit på Klimatkontrakt 2030. Den stora frågan nu – den som avgör om vi kommer att lyckas – är hur vi tar oss dit. Detta är uppgiften för vårt Live-labb med företrädare för stadens fullmäktigepartier. I en baklängesworkshop tar vi oss från målåret 2030 tillbaka till idag för att utforska vilka milstolpar och vägval vi har i energiomställningen under dessa åtta år.

Hjärtligt välkomna att vara med!

Datum: fredagen den 26 augusti

Tid: 13:00-13:40

Plats: Ingrid (tältscenen)

Läs mer om Live-labbet här

Ta också gärna en titt på vår film om eventet här

Göteborg Energi är partner till Frihamnsdagarna och förutom Live-labbet har vi skapar en installation tillsammans med Renova och CCS-projektet CinfraCap. I installationen presenterar vi stadens energisystem tillsammans med avfallssystemet och CCS (Carbon Capture and Storage). Installationen kan besökas på området under hela den tid som Frihamnsdagarna pågår.

För mer information kontakta:

Cecilia Erdalen, presschef på Göteborg Energi, 070-466 04 28, cecilia.erdalen@goteborgenergi.se

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad vilket innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. För oss handlar det om att tänka lite längre och ta ett större ansvar.